Öz
Amaç: Çalışma hemşirelik öğrencilerinin kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutumlarının belirlenmesi amacıyla yapıldı.
Gereç ve Yöntem: Kesitsel tipteki çalışma, Konya ilinde bulunan bir üniversitenin Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde 2013-2014 akademik yılı bahar döneminde gerçekleştirildi. Araştırma verileri 2, 3 ve 4. sınıf hemşirelik bölümü öğrencilerinden 263 kişiye ulaşılarak toplandı. Veriler; araştırmacılar tarafından oluşturulan anket formu ve “Kanıta Dayalı Hemşireliğe Yönelik Tutum Ölçeği (KDHYTÖ)” kullanılarak toplandı ve sayı, yüzde, ortalama, standart sapma, t testi, Kruskall Wallis ve One Way Anova analizi kullanılarak değerlendirildi.
Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin %60,0’i
21-23 yaş grubu arasındadır. Öğrencilerin kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutum ölçeği puan ortalaması 57,33±8,88’dir. Öğrencilerin araştırma dersi alma, meslekle ilgili dergi okuma, bilimsel toplantılara katılma ve mezun olduktan sonra araştırma yapmayı isteme durumu ile KDHYTÖ puanı arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur (sırasıyla p<0,05, p<0,05, p<0,01, p<0,001).
Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin KDHYT puanının yüksek olduğu bulunmuştur.
Öz
Amaç: Çalışma hemşirelik öğrencilerinin kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutumlarının belirlenmesi amacıyla yapıldı.
Gereç ve Yöntem: Kesitsel tipteki çalışma, Konya ilinde bulunan bir üniversitenin Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde 2013-2014 akademik yılı bahar döneminde gerçekleştirildi. Araştırma verileri 2, 3 ve 4. sınıf hemşirelik bölümü öğrencilerinden 263 kişiye ulaşılarak toplandı. Veriler; araştırmacılar tarafından oluşturulan anket formu ve “Kanıta Dayalı Hemşireliğe Yönelik Tutum Ölçeği (KDHYTÖ)” kullanılarak toplandı ve sayı, yüzde, ortalama, standart sapma, t testi, Kruskall Wallis ve One Way Anova analizi kullanılarak değerlendirildi.
Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin %60,0’i
21-23 yaş grubu arasındadır. Öğrencilerin kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutum ölçeği puan ortalaması 57,33±8,88’dir. Öğrencilerin araştırma dersi alma, meslekle ilgili dergi okuma, bilimsel toplantılara katılma ve mezun olduktan sonra araştırma yapmayı isteme durumu ile KDHYTÖ puanı arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur (sırasıyla p<0,05, p<0,05, p<0,01, p<0,001).
Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin KDHYT puanının yüksek olduğu bulunmuştur.
Anahtar Sözcükler: Hemşire, Hemşirelik öğrencisi, Kanıta dayalı hemşirelik, Tutum,
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Orjinal Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 27 Sayı: 2 |