Medyanın, çocuk ve adölesanlar için sağlık davranışlarının oluşmasında ve biçimlenmesinde en etkili sosyalleşme aracı olduğu belirtilmektedir. Konuya ilişkin yapılan çalışmalar ise bu bireylerin günlerinin büyük bir bölümünü geçirdikleri medya aracılığı ile doğruluğundan emin olunmayan sayısız bilgiyle karşılaştıklarını ve bu bilgilerin sağlık davranışları üzerindeki olumsuz etkilerini vurgulamaktadır. Bu kapsamda, son yıllarda sosyal iletişim araçları ile öğrenilen bilgilere ulaşabilme, eleştirel bir biçimde analiz edebilme ve değerlendirme yapabilmek olarak tanımlanan medya okur yazarlığı yaklaşımının etkili bir okul temelli sağlığı geliştirme stratejisi olduğu belirtilmektedir. Bu amaçla farklı sağlık konularına ilişkin yapılan araştırma sonuçları bu görüşü destekler niteliktedir. Medya okur yazarlığı yaklaşımının sağlığı geliştirme kapsamında hemşireler tarafından da kullanılması, hemşirelerin oldukça etkin olabilecekleri okul sağlığı hizmetleri kapsamında çocuk ve adölesanların sağlığının geliştirilmesi için bir fırsat olacaktır. Bu çalışma, sağlığın geliştirilmesi konsepti içinde medya okur yazarlığı yaklaşımına ilişkin farkındalığı artırmak ve özellikle eğitim bilimleri tarafından kullanılan medya okur yazarlığı eğitimlerinin hemşireler tarafından da kullanılabilir olduğunu vurgulamak amacı ile derleme şeklinde yazılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 27 Sayı: 4 |