Bu araştırmada, bilgi verici danışmanlık programının lise son sınıf öğrencilerinin, üniversiteye girişsınavına ve üniversite eğitimine ilişkin yanlışinanç düzeylerine etkisi incelenmiştir. Araştırma, kontrol gruplu öntest ve sontest modele dayalıdeneysel bir çalışmadır. Deney grubunda 10 oturum bilgi verici danışmanlık programıuygulanırken, kontrol grubunda da 10 oturum okulun genel rehberlik planından seçilmişkonular üzerinde tartışmalar yürütülmüştür. Veriler, araştırmacıtarafından geliştirilen üniversiteye girişsınavına ve üniversite eğitimine yönelik yanlışinanç düzeyini ölçen, likert tipi 17 sorudan oluşan “Üniversite Sınavına ve Eğitimine Yönelik Yanlış İnanç Ölçeği” ile elde edilmiştir. Uygulanan deneysel işlem sonucunda deney ve kontrol gruplarının ÜSEYYİÖ öntest-sontest ortalama puanlarıarasındaki ortak etkinin anlamlılığınıortaya koymak amacıyla tek faktör üzerinde tekrarlanmışölçümler için tasarlanan iki faktörlü varyans analizi uygulanmıştır. Deney ve kontrol gruplarının ÜSEYYİÖ puanlarıüzerinde yapılan analiz sonucunda grup ölçüm ortak etkisi 0.05 düzeyinde istatistiksel olarak anlamlıbulunmuştur. Bulgular, araştırmada denenen bilgi verici danışmanlık programının lise son sınıf öğrencilerinin üniversiteye girişsınavına ve üniversite eğitimine yönelik yanlışinanç düzeylerini anlamlıolarak azaltmada etkili olduğunu ortaya çıkarmıştır. Bilgi Verici Danışmanlık Programı, Üniversite Sınavı, Üniversite Eğitimi, AkılcıOlmayan İnançlar
The aim of the study is to research effect informatioanal counselling programme on the level of high school 11th grade students’ concerning irrational beliefs levels of university education and matriculation. This research is an experimental work which has control group pre-test, posttest model. In experimental group the 10 session informatioanal counselling programme that was employed, developed by the researcher.; in the same time in the control group, a placebo experiment was implemented at the same length. Concerning irrational beliefs levels of university education and matriculation of students at test and control group phase were assessed with irrational beliefs of concerning university education and matriculation scale. Mixed repeated measures of analysis of variance ANOVA technique was used in order to make the main effect of difference between test and control groups’ pretesst posttest average scores significant after experimental procedure. There has been a significant main effect difference between average scores at 0.05. Findings made clear that informational counselling programme was influential in order to decrease the students’ wrong beliefs about matriculation and university education
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Issue: 20 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License