Öğretmen
adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine yönelik görüşlerini inceleyen bu
araştırma, içerik analizi ile yapılan nitel bir çalışmadır. Katılımcılar
2017-2018 öğretim yılında Mardin Artuklu Üniversitesi’nde pedagojik formasyon
eğitimi alan 49 Mardin Artuklu Üniversitesi son sınıf öğrencisidir. Öğretmen
adaylarına 10 soru sorulmuş ve cevaplar tematik olarak analiz edilmiştir Veriler;
uygulama okulu, uygulama öğretmeni, uygulama okul yönetimi, uygulama öğretim
elemanına ilişkin görüşler, olumlu/olumsuz deneyimler, öğretmenlik uygulaması
ve pedagojik formasyon eğitimine dair görüşler ve öneriler olmak üzere sekiz
ana tema altında ele alınmıştır. Öğretmen adayları, uygulama okulu, öğretmeni,
öğretim elemanı ve okul yönetimine dair olumlu görüş bildirmiş, öğrenciyle
iletişim kurma, derse ve sınıfa hakim olma konularında deneyim kazandıklarını
belirtmiş, ayrıca uygulamanın daha uzun sürmesi, daha çok ders anlatma
imkanının olması gerektiğine dair önerilerde bulunmuşlardır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 28, 2019 |
Submission Date | February 11, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 7 Issue: 13 |
Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.