Loading [a11y]/accessibility-menu.js
“ZAMANE YATLI”SI DİNİ DEĞİL “HEVA”SINI TEMSİL EDER
Yıl 2020 ,
Sayı: 37, 48 - 58, 31.12.2021
Mevlüt Albayrak
Öz
Yirmi birinci yüzyılın sorunlarına kutsal metinler, Tevrat, İncil, Kuran ve Hint kutsal metinleri cevap verebilir mi? Harrari'ye göre bu sorunun cevabı, hayır'dır. Bu çalışma ise bu sorunun cevabının metin açısından evet olduğunu tartışmaya açacaktır.
Kaynakça
Aristoteles (1997) Nikomakhos’a Etik (Çev. Saffet Babür), Ankara: Ayraç
Bellah, Robert N (2017) İnsan Evrimnde Din Eski Taş Çağından Eksen Çağına (Çev. Mete Tunçay), İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi.
Duralı, Ş. Teoman (2020) “Giriş” Gılgamış Destanı, İstanbul: Dergah.
Durkheim, E., (2005) Dini Hayatın İlkel Biçimleri (Çev. Fuat Aydın), İstanbul: Ataç.
Esed, Muhammed (2000) Kur’an Mesajı (Çev. Cahit Koytak-Ahmet Ertürk), İstanbul: İşaret.
Harari, Yuval Noah Harari (2018) 21. Yüzyıl için 21 Ders (Çev. Selin Siral) İstanbul: Kolektif Kitap.
Geertz, Clifford (2010) “Kültürel Bir Dizge Olarak Din”, Kültürlerin Yorumlanması içinde (Çev. Hakan Gür), Ankara: Dost.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.
Kaynak Göster
APA
Albayrak, M. (2021). “ZAMANE YATLI”SI DİNİ DEĞİL “HEVA”SINI TEMSİL EDER. Tabula Rasa: Felsefe Ve Teoloji (37 ), 48-58.
AMA
Albayrak M. “ZAMANE YATLI”SI DİNİ DEĞİL “HEVA”SINI TEMSİL EDER. Tabula Rasa: Felsefe ve Teoloji. Aralık 2021;(37):48-58.
Chicago
Albayrak, Mevlüt. ““ZAMANE YATLI”SI DİNİ DEĞİL ‘HEVA’SINI TEMSİL EDER”. Tabula Rasa: Felsefe Ve Teoloji, sy. 37 (Aralık 2021): 48-58.
EndNote
Albayrak M (01 Aralık 2021) “ZAMANE YATLI”SI DİNİ DEĞİL “HEVA”SINI TEMSİL EDER. Tabula Rasa: Felsefe ve Teoloji 37 48–58.
IEEE
M. Albayrak, ““ZAMANE YATLI”SI DİNİ DEĞİL ‘HEVA’SINI TEMSİL EDER”, Tabula Rasa: Felsefe ve Teoloji , sy. 37, ss. 48–58, Aralık 2021.
ISNAD
Albayrak, Mevlüt. ““ZAMANE YATLI”SI DİNİ DEĞİL ‘HEVA’SINI TEMSİL EDER”. Tabula Rasa: Felsefe ve Teoloji 37 (Aralık 2021), 48-58.
JAMA
Albayrak M. “ZAMANE YATLI”SI DİNİ DEĞİL “HEVA”SINI TEMSİL EDER. Tabula Rasa: Felsefe ve Teoloji . 2021;:48–58.
MLA
Albayrak, Mevlüt. ““ZAMANE YATLI”SI DİNİ DEĞİL ‘HEVA’SINI TEMSİL EDER”. Tabula Rasa: Felsefe Ve Teoloji, sy. 37, 2021, ss. 48-58.
Vancouver
Albayrak M. “ZAMANE YATLI”SI DİNİ DEĞİL “HEVA”SINI TEMSİL EDER. Tabula Rasa: Felsefe ve Teoloji. 2021(37):48-5.