Research Article
BibTex RIS Cite

“ZAMANE YATLI”SI DİNİ DEĞİL “HEVA”SINI TEMSİL EDER

Year 2020, Issue: 37, 48 - 58, 31.12.2021

Abstract

Yirmi birinci yüzyılın sorunlarına kutsal metinler, Tevrat, İncil, Kuran ve Hint kutsal metinleri cevap verebilir mi? Harrari'ye göre bu sorunun cevabı, hayır'dır. Bu çalışma ise bu sorunun cevabının metin açısından evet olduğunu tartışmaya açacaktır.

References

  • Aristoteles (1997) Nikomakhos’a Etik (Çev. Saffet Babür), Ankara: Ayraç
  • Bellah, Robert N (2017) İnsan Evrimnde Din Eski Taş Çağından Eksen Çağına (Çev. Mete Tunçay), İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi.
  • Duralı, Ş. Teoman (2020) “Giriş” Gılgamış Destanı, İstanbul: Dergah.
  • Durkheim, E., (2005) Dini Hayatın İlkel Biçimleri (Çev. Fuat Aydın), İstanbul: Ataç.
  • Esed, Muhammed (2000) Kur’an Mesajı (Çev. Cahit Koytak-Ahmet Ertürk), İstanbul: İşaret.
  • Harari, Yuval Noah Harari (2018) 21. Yüzyıl için 21 Ders (Çev. Selin Siral) İstanbul: Kolektif Kitap.
  • Geertz, Clifford (2010) “Kültürel Bir Dizge Olarak Din”, Kültürlerin Yorumlanması içinde (Çev. Hakan Gür), Ankara: Dost.
Year 2020, Issue: 37, 48 - 58, 31.12.2021

Abstract

References

  • Aristoteles (1997) Nikomakhos’a Etik (Çev. Saffet Babür), Ankara: Ayraç
  • Bellah, Robert N (2017) İnsan Evrimnde Din Eski Taş Çağından Eksen Çağına (Çev. Mete Tunçay), İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi.
  • Duralı, Ş. Teoman (2020) “Giriş” Gılgamış Destanı, İstanbul: Dergah.
  • Durkheim, E., (2005) Dini Hayatın İlkel Biçimleri (Çev. Fuat Aydın), İstanbul: Ataç.
  • Esed, Muhammed (2000) Kur’an Mesajı (Çev. Cahit Koytak-Ahmet Ertürk), İstanbul: İşaret.
  • Harari, Yuval Noah Harari (2018) 21. Yüzyıl için 21 Ders (Çev. Selin Siral) İstanbul: Kolektif Kitap.
  • Geertz, Clifford (2010) “Kültürel Bir Dizge Olarak Din”, Kültürlerin Yorumlanması içinde (Çev. Hakan Gür), Ankara: Dost.
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mevlüt Albayrak 0000-0001-5967-6783

Early Pub Date December 31, 2021
Publication Date December 31, 2021
Published in Issue Year 2020 Issue: 37

Cite

APA Albayrak, M. (2021). “ZAMANE YATLI”SI DİNİ DEĞİL “HEVA”SINI TEMSİL EDER. Tabula Rasa: Felsefe Ve Teoloji(37), 48-58.
AMA Albayrak M. “ZAMANE YATLI”SI DİNİ DEĞİL “HEVA”SINI TEMSİL EDER. Tabula Rasa: Felsefe ve Teoloji. December 2021;(37):48-58.
Chicago Albayrak, Mevlüt. ““ZAMANE YATLI”SI DİNİ DEĞİL ‘HEVA’SINI TEMSİL EDER”. Tabula Rasa: Felsefe Ve Teoloji, no. 37 (December 2021): 48-58.
EndNote Albayrak M (December 1, 2021) “ZAMANE YATLI”SI DİNİ DEĞİL “HEVA”SINI TEMSİL EDER. Tabula Rasa: Felsefe ve Teoloji 37 48–58.
IEEE M. Albayrak, ““ZAMANE YATLI”SI DİNİ DEĞİL ‘HEVA’SINI TEMSİL EDER”, Tabula Rasa: Felsefe ve Teoloji, no. 37, pp. 48–58, December 2021.
ISNAD Albayrak, Mevlüt. ““ZAMANE YATLI”SI DİNİ DEĞİL ‘HEVA’SINI TEMSİL EDER”. Tabula Rasa: Felsefe ve Teoloji 37 (December 2021), 48-58.
JAMA Albayrak M. “ZAMANE YATLI”SI DİNİ DEĞİL “HEVA”SINI TEMSİL EDER. Tabula Rasa: Felsefe ve Teoloji. 2021;:48–58.
MLA Albayrak, Mevlüt. ““ZAMANE YATLI”SI DİNİ DEĞİL ‘HEVA’SINI TEMSİL EDER”. Tabula Rasa: Felsefe Ve Teoloji, no. 37, 2021, pp. 48-58.
Vancouver Albayrak M. “ZAMANE YATLI”SI DİNİ DEĞİL “HEVA”SINI TEMSİL EDER. Tabula Rasa: Felsefe ve Teoloji. 2021(37):48-5.