Bu çalışma, kamuoyunu
zaman zaman çok yoğun bir şekilde meşgul eden Genetiği Değiştirilmiş
Organizmalar (GDO) ile ilgili olarak Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi,
Ziraat Fakültesi öğrencilerinin bilgi seviyelerini tespit etmek ve
yaklaşımlarını belirlemek amacıyla yürütülmüştür. Çalışmada öğrencilere
Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar (GDO), Genetiği Değiştirilmiş Bitkiler
(GDB), Transgenik Bitkiler ile bunların etkileri konularında farklı sorular
yöneltilmiştir. Ana kitle oranlarına dayalı kümelendirilmiş tek aşamalı
tesadüfi olasılık örnekleme yöntemi ile belirlenmiş toplam 384 öğrenci ile
yapılan anket çalışmasında öğrencilerin konu ile ilgili sorulara verdikleri
yanıtlar “evet”, “hayır” ve “fikrim yok” olarak değerlendirilmiş ve veriler
tanımlayıcı istatistik ile SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir.
Öğrencilerin sorulara verdikleri yanıtlar bir yorum skalası geliştirilerek
analiz edilmiştir. Çalışma sonuçları, yüksek eğitim seviyesine sahip, yeni
teknolojiler ile bu teknolojilerin ürünlerini kabullenme ve kullanma konusunda
çok istekli olan üniversite öğrencilerinin GDO konusundaki yaklaşımlarının
belirsiz ve konu ile ilgili bilgi birikimlerinin ise yetersiz olduğunu
göstermiştir.
This study was
conducted to determine knowledge levels of faculty of agriculture students and
their approaches about GMOs which keep very busy to public from time to time.
Students were asked different questions about Genetically Modified Organisms
(GMOs), Genetically Modified Plants (GMPs), Transgenic Plants and their
effects. A total of 384 students determined by randomized single level
possibility sampling method with main mass portion were used on the survey.
Answers of students were evaluated as ‘yes’, ‘no’ and ‘no idea’ and results
were analyzed by descriptive statisticsusing SPSS program. Answers of students
were analyzed based on a scale developed by students’ commentary. Results
revealed that approaches of university students about GMOs are not well
determined and their knowledge is not sufficient even though they have a high
level of education and are willing to accept and use other new technologies.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | November 30, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 25 Issue: ÖZEL SAYI-1 |