Bu çalışmanın amacı, sosyal bilgiler dersi içerinde yer alan afetler ve çevre sorunları konularının öğretiminde öğrenme amaçlı yazma pedagojisinin etkisini incelemektir. Karma araştırma yaklaşımı benimsenerek dizayn edilen bu çalışma, beşinci sınıf sosyal bilgiler dersinde toplam 51 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Uygulama sürecinde hem bilişsel hem de duyuşsal öğrenmelere fırsat tanıyan farklı öğrenme amaçlı yazma etkinliklerine (Röportaj, şiir, günlük, mektup, köşe yazısı, gazete haberi yazma) yer verilmiştir. Yapılan etkinlikler süreç içerinde değerlendirilmiş, öğrencilere geri bildirimler sağlanmıştır. Araştırma verileri akademik başarı testi, öz değerlendirme formu, yarı yapılandırılmış görüşme formu, yapılandırılmış sınıf içi gözlem formu aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen nicel veriler betimsel ve kestirimsel istatistikler yoluyla analiz edilirken nitel veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma bulguları afetler ve çevre sorunları konusunun öğretiminde öğrenme amaçlı yazma etkinlikleriyle desteklenmiş deney grubu öğrencileri lehine anlamlı bir sonuç ortaya çıkarmıştır. Bu sonuçtan hareketle öğrenme sürecine dahil edilen öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri öğrencilerin öğrenmelerinde bir kaldıraç görevi üstlenip onların öğrenme yükünü hafifletmiştir. Öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinde öğrenilen konu üzerine düşünme, düşündüklerini kendine özgü sosyal bilgiler diliyle muhatabına aktarma, öğrenilen konuyu farklı bir forma çevirmede zihinsel bir çaba harcama, yapılan geri bildirimler ile kendi öğrenme düzeyinin farkına varma ve eksiklerini tamamlama ortaya çıkan bilişsel ve duyuşsal farkın kaynağını oluşturmaktadır. Bu farkı öğrenme ortamlarına taşımak gayesinde olan sosyal bilgiler eğitimcileri, öğrenme amaçlı yazma pedagojisi üzerinden etkili bir öğretim süreci inşa edebilirler.
This study aims to examine the impact of writing-to-learn approach on teaching about natural disasters and environmental issues contained in the Social Studies course, by adopting a mixed methods research approach. It includes a total of 51 fifth graders for whom various writing-to-learn activities (i.e. writing interviews, poetry, diaries, letters, columns, and newspaper articles) were used during a Social Studies course to provide opportunities for both cognitive and affective learning. The activities were evaluated in the process to give the students necessary feedback. Research data were collected through an academic achievement test, a self-evaluation form, a semi-structured interview form, and a structured classroom observation form. Qualitative data were analysed by content analysis and quantitative data by descriptive and predictive statistics. The results revealed a statistical significance in favour of the experimental group students who were instructed through writing-to-learn activities regarding natural disasters and environmental issues. It appeared that writing-to-learn activities included in the learning process acted as a lever for students while learning, and eased their learning load. The source of the cognitive and affective difference seems to have resulted from such factors as thinking over the subject learned during writing-to-learn activities, transferring what one thinks to the interlocutor by using specific expressions unique to social studies, making mental efforts to transform the information into a different form, being aware of one’s own learning level and making up for the lack of knowledge through feedback. Social studies educat.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 26, 2022 |
Publication Date | December 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 2 |