Her geçen gün trafi÷e çÕkan araç sayÕsÕnÕn artmasÕ
ve mevcut ulaúÕm alt yapÕsÕnÕn ihtiyaca cevap
verememesi gibi nedenlerden dolayÕ toplu taúÕma ile
seyahat planlama geliúmiú ve geliúmekte olan
úehirlerin gündem maddeleri arasÕnda ilk sÕralarda
yer almaktadÕr. Özellikle alt yapÕlarÕ çok eskilere
dayanan ve mevcut yerleúik düzenleri nedeniyle alt
yapÕlarÕnda yenilemeye gidemeyen úehirler, ulaúÕm
planlarÕnda radikal de÷iúiklikler yapmak zorunda
kalmaktadÕr. Bu úehirlerin eski ulaúÕm planlarÕnda
úehrin önemli noktalarÕ arasÕnda birçok paralel
otobüs hattÕ varken uzun ve geniú araçlarÕn neden
oldu÷u trafik sÕkÕúÕklÕ÷Õ nedeniyle, otobüsler yeni
planlarda metro, vapur v.b. ulaúÕm enstrümanlarÕna
besleme yapmak amacÕyla aktarma aracÕ olarak
kullanÕlmaktadÕr. DolayÕsÕyla en az aktarma kriteri,
yöneticiler için toplu taúÕma ile ulaúÕmÕ planlama
aúamasÕnda, yolcular için de ulaúÕm sistemini
kullanma aúamasÕnda çok önemli hale gelmiútir. Bu
çalÕúmada yukarÕda bahsedilen kritik öneminden
dolayÕ en az aktarma kriterine göre seyahat planlama
için yeni bir matematiksel model önerilecek ve bu
model uygulama örnekleri üzerinde test edilecektir.
Uygulama örnekleri gerçek hayat problemlerinde
karúÕlaúÕlacak durumlarÕ içerecek úekilde ele
alÕnacaktÕr.
Travel planning with public transportation is the first priority in the agenda of developed and developing countries because the number of vehicles in traffic increases day by day and the existing public transportation infrastructure cannot satisfy the current needs. Especially, the cities of which the infrastructures are very old and cannot undergo reconstruction due to their current permanent settlements must make radical changes in their public transportation plans. While there were many parallel bus lines between the important locations of these cities in their former public transportation plans, in their new public transportation plans, the buses are used as transfer vehicles to other public transportation instruments such as metros or ferries, etc. since the long and large vehicles cause traffic congestions. Therefore, the least public transfer criterion has become very important for managers in the process of planning public transportation and for passengers using this public transportation system. In this study, because of its critical importance mentioned above, a new mathematical model for travel planning according to the least public transfer criteria will be proposed the model will be tested on experiment examples. These examples will be taken into account as they include the cases encountered in real-life problems.
Diğer ID | JA37NM83JJ |
---|---|
Bölüm | Makaleler(Araştırma) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 8 Sayı: 2 |
https://i.creativecommons.org/l/by-nc/4.0Makale Kabulü | |
Çevrimiçi makale yüklemesi yapmak için kullanıcı kayıt/girişini kullanınız. Dergiye gönderilen makalelerin kabul süreci şu aşamalardan oluşmaktadır: 1. Gönderilen her makale ilk aşamada en az iki hakeme gönderilmektedir. 2. Hakem ataması, dergi editörleri tarafından yapılmaktadır. Derginin hakem havuzunda yaklaşık 200 hakem bulunmaktadır ve bu hakemler ilgi alanlarına göre sınıflandırılmıştır. Her hakeme ilgilendiği konuda makale gönderilmektedir. Hakem seçimi menfaat çatışmasına neden olmayacak biçimde yapılmaktadır. 3. Hakemlere gönderilen makalelerde yazar adları kapatılmaktadır. 4. Hakemlere bir makalenin nasıl değerlendirileceği açıklanmaktadır ve aşağıda görülen değerlendirme formunu doldurmaları istenmektedir. 5. İki hakemin olumlu görüş bildirdiği makaleler editörler tarafından benzerlik incelemesinden geçirilir. Makalelerdeki benzerliğin %25’ten küçük olması beklenir. 6. Tüm aşamaları geçmiş olan bir bildiri dil ve sunuş açısından editör tarafından incelenir ve gerekli düzeltme ve iyileştirmeler yapılır. Gerekirse yazarlara durum bildirilir.
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. |