Üniversite öğrencilerinin ders devamlılığının
izlenmesi, öğrenci ve öğretim üyesi açısından önemli,
ayrıca ders başarısının artırılması için etkin bir
çalışmadır. Ders devamlılığının kontrolü, öğretim
üyesi tarafından hızlıca yapılsa bile, toplamda bu
kontrol önemli bir zaman kaybına yol açar.
Bilgisayar ve otomasyon teknolojisindeki gelişmeler
sayesinde günümüzde bilgisayarlı kontrol sistemleri
yaygın olarak kullanılmaktadır. Bu çalışmada ders
devam kontrollerinin kolaylaştırılması için
parmakizi okuyucu cihaz kullanan bir sistem
önerilmiştir. Bu sistem üniversite öğrencilerinin ders
devamlılığının izlenmesine yeni işlevler
kazandırmayı hedeflemektedir. Bu çalışmada, tüm
öğrencilerin aldıkları derslere ait devam bilgileri
ayrı ayrı her öğrenci için bir veri tabanında tutulur
daha sonra bu bilgiler kullanılarak öğrenci bazlı,
sınıf bazlı ve ders bazlı devam kontrolleri yapılır
Biyometrik Tanıma Sistemleri Ders Devamlılığının İzlenmesi Parmak İzi Okuma
Monitoring university students’ attendance to class is important for student and academic staff and also an effective study for increasing lesson’s efficiency. Even when control of the attandance to the class performed quickly by faculty members, totally this control causes significant loss of time. Thanks to advances in computer and automation technology, nowadays computerized control systems are widely used. In this paper, a system has been proposed to facilitate checks of the students’ attendance to the class by using fingerprint reader device. This system aims to provide new functionality on monitoring university students’ attendance. In this study, attendance information of all students about their courses is kept separately for each student in a database later using this information student-based, class-based and course-based attendance controls are made.
Biometric Recognition Systems Monitoring Students’ Attendance Fingerprint Reader
Diğer ID | JA37NM99NJ |
---|---|
Bölüm | Makaleler(Araştırma) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 8 Sayı: 2 |
https://i.creativecommons.org/l/by-nc/4.0Makale Kabulü | |
Çevrimiçi makale yüklemesi yapmak için kullanıcı kayıt/girişini kullanınız. Dergiye gönderilen makalelerin kabul süreci şu aşamalardan oluşmaktadır: 1. Gönderilen her makale ilk aşamada en az iki hakeme gönderilmektedir. 2. Hakem ataması, dergi editörleri tarafından yapılmaktadır. Derginin hakem havuzunda yaklaşık 200 hakem bulunmaktadır ve bu hakemler ilgi alanlarına göre sınıflandırılmıştır. Her hakeme ilgilendiği konuda makale gönderilmektedir. Hakem seçimi menfaat çatışmasına neden olmayacak biçimde yapılmaktadır. 3. Hakemlere gönderilen makalelerde yazar adları kapatılmaktadır. 4. Hakemlere bir makalenin nasıl değerlendirileceği açıklanmaktadır ve aşağıda görülen değerlendirme formunu doldurmaları istenmektedir. 5. İki hakemin olumlu görüş bildirdiği makaleler editörler tarafından benzerlik incelemesinden geçirilir. Makalelerdeki benzerliğin %25’ten küçük olması beklenir. 6. Tüm aşamaları geçmiş olan bir bildiri dil ve sunuş açısından editör tarafından incelenir ve gerekli düzeltme ve iyileştirmeler yapılır. Gerekirse yazarlara durum bildirilir.
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. |