BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinin Devamlılığının Parmak İzi Okuyucu Cihaz Kullanılarak İzlenmesi

Yıl 2015, Cilt: 8 Sayı: 2, 9 - 16, 24.06.2016

Öz

Üniversite öğrencilerinin ders devamlılığının
izlenmesi, öğrenci ve öğretim üyesi açısından önemli,
ayrıca ders başarısının artırılması için etkin bir
çalışmadır. Ders devamlılığının kontrolü, öğretim
üyesi tarafından hızlıca yapılsa bile, toplamda bu
kontrol önemli bir zaman kaybına yol açar.
Bilgisayar ve otomasyon teknolojisindeki gelişmeler
sayesinde günümüzde bilgisayarlı kontrol sistemleri
yaygın olarak kullanılmaktadır. Bu çalışmada ders
devam kontrollerinin kolaylaştırılması için
parmakizi okuyucu cihaz kullanan bir sistem
önerilmiştir. Bu sistem üniversite öğrencilerinin ders
devamlılığının izlenmesine yeni işlevler
kazandırmayı hedeflemektedir. Bu çalışmada, tüm
öğrencilerin aldıkları derslere ait devam bilgileri
ayrı ayrı her öğrenci için bir veri tabanında tutulur
daha sonra bu bilgiler kullanılarak öğrenci bazlı,
sınıf bazlı ve ders bazlı devam kontrolleri yapılır

Kaynakça

  • Bülbül, H. İ., Küçükali, M., Köseci, S. Uzaktan Sınav Ve Kimlik Algılama Sistemi, Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 36-45, 2004.
  • Matyas, S.M., Staptelon, J. A Biometric Standard for Information Management and Security, Computers and Security, 19, 428-441, 2000. [3] Sütçüler, E.
  • Gerçek Zamanlı Video
  • Silva, F., Filipe, V., Pereira, A. Automatic
  • Görüntülerinden Yüz Bulma ve Tanıma Sistemi,
  • Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi
  • Fen Bilimleri Enstitüsü, 90, 2006.
  • Sağıroğlu, Ş., Özkaya, N. Otomatik Parmakizi Tanıma Sistemlerinde Kullanılan Önişlemler İçin Yeni Yaklaşımlar, Gazi Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, 21, 11-19, 2006.
  • Akçay, M., Çetinkaya, H. H. Kampüslerde Uygulanan Yeni Biyometrik Sistemler, Akademik Bilişim’11 - XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildiriler Bildirileri, 2011, 385-389.
  • Altınkurt, Y. Öğrenci Devamsızlıklarının Nedenleri ve Devamsızlığın Akademik Basarıya Olan Etkisi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 129-142, 2008.
  • Yılmaz, C., Özdil, T., Tümtürk, A., Tümtürk, E. Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde Okutulan Üretim Yönetimi Derslerinde Öğrencilerin Devamı İle Başarı Notları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, XI. Üretim Araştırmaları Sempozyumu, 83-91, 2011.
  • Yılmaz, M. B., Orhan, F. Karma Öğrenme Ortamındaki Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarılarının, Web Materyalini Kullanma Davranışlarının ve Devamlarının Öğrenme Yaklaşımlarına Göre Değerlendirilmesi, International Journal of Human Sciences, 8, 2, 1028-1048, 2011.
  • Özbaş, M. İlköğretim Okullarında Öğrenci Devamsızlığının Nedenleri, Eğitim ve Bilim, 35, 156, 32-44, 2010. [10] Gökyer, N.
  • Ortaöğretim Okullarındaki
  • Devamsızlık Nedenlerine İlişkin Öğrenci
  • Görüşleri, Kastamonu Eğitim Dergisi, 20, 3, 913-938, 2012.
  • control of students’ attendance in classrooms using RFID,
  • Conference on Systems and Networks
  • Communications, 2008, 384-389. International
  • Patel, R., Patel, N., Gajjar, M. Online Students’ Attendance Monitoring System in Classroom Using Radio Frequency Identification Technology: A Proposed System Framework, International Journal of Emerging Technology and Advanced Engineering, 2, 61-66, 2012.
  • Çakır, A., Kaygısız, H. “Kablosuz Öğrenci Yoklama Kontrol Sistemi”, 6th International Advanced (IATS’11), 2011, 33-35. Symposium
  • Benyo, B., Sodor, B., Doktor, T., Fordos, G. Student attendance monitoring at the university using NFC, Wireless Telecommunications Symposium (WTS), 2012, 1-5.
  • Chatratı, S., Naıdu, S., Prasad, CH. R. RFID based Student Monitoring and Attendance Tracking System, Computing, Communications and Networking Technologies (ICCCNT), 2013, 1-5.
  • Kainz, O, Cymbalak, D., Lamer, J., Jakab, F. Visual System for Student Attendance Monitoring with Non-standard Situation Detection, 12th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, 2014, 221-226.
  • TBV ‐  TÜRKİYE BİLİŞİM VAKFI BİLGİSAYAR BİLİMLERİ VE MÜHENDİSLİĞİ DERGİSİ     (2015 Cilt : 8 ‐ Sayı : 2)

Monitoring University Students’ Attendance Using Fingerprint Reader Device

Yıl 2015, Cilt: 8 Sayı: 2, 9 - 16, 24.06.2016

Öz

Monitoring university students’ attendance to class is important for student and academic staff and also an effective study for increasing lesson’s efficiency. Even when control of the attandance to the class performed quickly by faculty members, totally this control causes significant loss of time. Thanks to advances in computer and automation technology, nowadays computerized control systems are widely used. In this paper, a system has been proposed to facilitate checks of the students’ attendance to the class by using fingerprint reader device. This system aims to provide new functionality on monitoring university students’ attendance. In this study, attendance information of all students about their courses is kept separately for each student in a database later using this information student-based, class-based and course-based attendance controls are made.

Kaynakça

  • Bülbül, H. İ., Küçükali, M., Köseci, S. Uzaktan Sınav Ve Kimlik Algılama Sistemi, Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 36-45, 2004.
  • Matyas, S.M., Staptelon, J. A Biometric Standard for Information Management and Security, Computers and Security, 19, 428-441, 2000. [3] Sütçüler, E.
  • Gerçek Zamanlı Video
  • Silva, F., Filipe, V., Pereira, A. Automatic
  • Görüntülerinden Yüz Bulma ve Tanıma Sistemi,
  • Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi
  • Fen Bilimleri Enstitüsü, 90, 2006.
  • Sağıroğlu, Ş., Özkaya, N. Otomatik Parmakizi Tanıma Sistemlerinde Kullanılan Önişlemler İçin Yeni Yaklaşımlar, Gazi Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, 21, 11-19, 2006.
  • Akçay, M., Çetinkaya, H. H. Kampüslerde Uygulanan Yeni Biyometrik Sistemler, Akademik Bilişim’11 - XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildiriler Bildirileri, 2011, 385-389.
  • Altınkurt, Y. Öğrenci Devamsızlıklarının Nedenleri ve Devamsızlığın Akademik Basarıya Olan Etkisi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 129-142, 2008.
  • Yılmaz, C., Özdil, T., Tümtürk, A., Tümtürk, E. Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde Okutulan Üretim Yönetimi Derslerinde Öğrencilerin Devamı İle Başarı Notları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, XI. Üretim Araştırmaları Sempozyumu, 83-91, 2011.
  • Yılmaz, M. B., Orhan, F. Karma Öğrenme Ortamındaki Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarılarının, Web Materyalini Kullanma Davranışlarının ve Devamlarının Öğrenme Yaklaşımlarına Göre Değerlendirilmesi, International Journal of Human Sciences, 8, 2, 1028-1048, 2011.
  • Özbaş, M. İlköğretim Okullarında Öğrenci Devamsızlığının Nedenleri, Eğitim ve Bilim, 35, 156, 32-44, 2010. [10] Gökyer, N.
  • Ortaöğretim Okullarındaki
  • Devamsızlık Nedenlerine İlişkin Öğrenci
  • Görüşleri, Kastamonu Eğitim Dergisi, 20, 3, 913-938, 2012.
  • control of students’ attendance in classrooms using RFID,
  • Conference on Systems and Networks
  • Communications, 2008, 384-389. International
  • Patel, R., Patel, N., Gajjar, M. Online Students’ Attendance Monitoring System in Classroom Using Radio Frequency Identification Technology: A Proposed System Framework, International Journal of Emerging Technology and Advanced Engineering, 2, 61-66, 2012.
  • Çakır, A., Kaygısız, H. “Kablosuz Öğrenci Yoklama Kontrol Sistemi”, 6th International Advanced (IATS’11), 2011, 33-35. Symposium
  • Benyo, B., Sodor, B., Doktor, T., Fordos, G. Student attendance monitoring at the university using NFC, Wireless Telecommunications Symposium (WTS), 2012, 1-5.
  • Chatratı, S., Naıdu, S., Prasad, CH. R. RFID based Student Monitoring and Attendance Tracking System, Computing, Communications and Networking Technologies (ICCCNT), 2013, 1-5.
  • Kainz, O, Cymbalak, D., Lamer, J., Jakab, F. Visual System for Student Attendance Monitoring with Non-standard Situation Detection, 12th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, 2014, 221-226.
  • TBV ‐  TÜRKİYE BİLİŞİM VAKFI BİLGİSAYAR BİLİMLERİ VE MÜHENDİSLİĞİ DERGİSİ     (2015 Cilt : 8 ‐ Sayı : 2)
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA37NM99NJ
Bölüm Makaleler(Araştırma)
Yazarlar

Meltem Kurt Pehlivanoğlu Bu kişi benim

Nevcihan Duru Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 24 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Pehlivanoğlu, M. K., & Duru, N. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Devamlılığının Parmak İzi Okuyucu Cihaz Kullanılarak İzlenmesi. Türkiye Bilişim Vakfı Bilgisayar Bilimleri Ve Mühendisliği Dergisi, 8(2), 9-16.
AMA Pehlivanoğlu MK, Duru N. Üniversite Öğrencilerinin Devamlılığının Parmak İzi Okuyucu Cihaz Kullanılarak İzlenmesi. TBV-BBMD. Haziran 2016;8(2):9-16.
Chicago Pehlivanoğlu, Meltem Kurt, ve Nevcihan Duru. “Üniversite Öğrencilerinin Devamlılığının Parmak İzi Okuyucu Cihaz Kullanılarak İzlenmesi”. Türkiye Bilişim Vakfı Bilgisayar Bilimleri Ve Mühendisliği Dergisi 8, sy. 2 (Haziran 2016): 9-16.
EndNote Pehlivanoğlu MK, Duru N (01 Haziran 2016) Üniversite Öğrencilerinin Devamlılığının Parmak İzi Okuyucu Cihaz Kullanılarak İzlenmesi. Türkiye Bilişim Vakfı Bilgisayar Bilimleri ve Mühendisliği Dergisi 8 2 9–16.
IEEE M. K. Pehlivanoğlu ve N. Duru, “Üniversite Öğrencilerinin Devamlılığının Parmak İzi Okuyucu Cihaz Kullanılarak İzlenmesi”, TBV-BBMD, c. 8, sy. 2, ss. 9–16, 2016.
ISNAD Pehlivanoğlu, Meltem Kurt - Duru, Nevcihan. “Üniversite Öğrencilerinin Devamlılığının Parmak İzi Okuyucu Cihaz Kullanılarak İzlenmesi”. Türkiye Bilişim Vakfı Bilgisayar Bilimleri ve Mühendisliği Dergisi 8/2 (Haziran 2016), 9-16.
JAMA Pehlivanoğlu MK, Duru N. Üniversite Öğrencilerinin Devamlılığının Parmak İzi Okuyucu Cihaz Kullanılarak İzlenmesi. TBV-BBMD. 2016;8:9–16.
MLA Pehlivanoğlu, Meltem Kurt ve Nevcihan Duru. “Üniversite Öğrencilerinin Devamlılığının Parmak İzi Okuyucu Cihaz Kullanılarak İzlenmesi”. Türkiye Bilişim Vakfı Bilgisayar Bilimleri Ve Mühendisliği Dergisi, c. 8, sy. 2, 2016, ss. 9-16.
Vancouver Pehlivanoğlu MK, Duru N. Üniversite Öğrencilerinin Devamlılığının Parmak İzi Okuyucu Cihaz Kullanılarak İzlenmesi. TBV-BBMD. 2016;8(2):9-16.

https://i.creativecommons.org/l/by-nc/4.0Makale Kabulü

 

Çevrimiçi makale yüklemesi yapmak için kullanıcı kayıt/girişini kullanınız.

Dergiye gönderilen makalelerin kabul süreci şu aşamalardan oluşmaktadır:

1.       Gönderilen her makale ilk aşamada en az iki hakeme gönderilmektedir.

2.       Hakem ataması, dergi editörleri tarafından yapılmaktadır. Derginin hakem havuzunda yaklaşık 200 hakem bulunmaktadır ve bu hakemler ilgi alanlarına göre sınıflandırılmıştır. Her hakeme ilgilendiği konuda makale gönderilmektedir. Hakem seçimi menfaat çatışmasına neden olmayacak biçimde yapılmaktadır.

3.       Hakemlere gönderilen makalelerde yazar adları kapatılmaktadır.

4.       Hakemlere bir makalenin nasıl değerlendirileceği açıklanmaktadır ve aşağıda görülen değerlendirme formunu doldurmaları istenmektedir.

5.       İki hakemin olumlu görüş bildirdiği makaleler editörler tarafından benzerlik incelemesinden geçirilir. Makalelerdeki benzerliğin %25’ten küçük olması beklenir.

6.       Tüm aşamaları geçmiş olan bir bildiri dil ve sunuş açısından editör tarafından incelenir ve gerekli düzeltme ve iyileştirmeler yapılır. Gerekirse yazarlara durum bildirilir.

 88x31.png   Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.