High profitability and competitive advantage of Halal
tourism lead hotels to this market. In this sense, it is important that the
catering services offered by hotels have halal content and have the halal
certificate issued by various institutions. In this study, how the hotel managers view the "Halal Food"
certificate was evaluated. It was also aimed to arose and increase the
awareness of halal food in hotels. The data of this study were collected
from 7 hotel managers in Erzurum
Palandöken
through face to face interviews. This
study results show that hotel managers do not fully require halal food
certification. The managers explained the reason as they do not have any doubt
about foods because they supply households using the local and reliable brands.
In addition to this, managers stated that they are more intensely address domestic
market and that there has been no demand from the customers for a halal
certificate. The results were evaluated in the direction of the findings
obtained.
Helal
turizmin, yüksek karlılık ve rekabet gücü avantajı, otel işletmelerini büyüyen
bu pazara yöneltmektedir. Bu bağlamda, otellerin sunduğu yiyecek içecek
hizmetlerinin helal içerikli olması ve çeşitli kurumlar tarafından düzenlenen
helal sertifikasına sahip olması önem arz etmektedir. Bu çalışmada, otel
işletmelerinin “Helal Gıda” sertifikasına bakış açılarının nasıl olduğu değerlendirilmiştir.
Aynı zamanda, turizm işletmelerinde helal gıda
konusunda farkındalığın oluşturulması ve arttırılması amaçlanmıştır. Bu çalışmanın
sonuçları, Erzurum Palandöken’deki 7 otel
yöneticisi ile yüz yüze görüşülerek elde edilmiştir. Bu çalışmanın sonucu otel yöneticilerinin helal gıda
sertifikasına tam olarak ihtiyaç duymadıklarını göstermiştir. Bunun sebebini, yöneticiler otellerde kullandıkları gıdaları
yerel ve güvenilir markalardan tedarik ettikleri için herhangi bir şüphe
duymadıkları yönünde açıklamışlardır. Ayrıca yöneticiler daha yoğun olarak iç pazara hitap
ettikleri ve müşterilerinden otelin helal sertifikasına sahip olması yönünde
herhangi bir talep gelmediğini ifade etmişlerdir. Çalışmadan elde edilen
bulgular doğrultusunda sonuç kısmında değerlendirmeye gidilmiştir.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 31, 2017 |
Submission Date | November 28, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2 Issue: 2 |