Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Perspectives on Halal Food Certificate as Marketing Strategy of Hotels

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 2, 127 - 145, 31.12.2017

Öz

High profitability and competitive advantage of Halal
tourism lead hotels to this market. In this sense, it is important that the
catering services offered by hotels have halal content and have the halal
certificate issued by various institutions. In
this study, how the hotel managers view the "Halal Food"
certificate was evaluated. It was also aimed to arose and increase the
awareness of halal food in hotels.
The data of this study were collected
from 7 hotel managers
in Erzurum
Palandöken

through face to face interviews.
This
study results show that hotel managers do not fully require halal food
certification. The managers explained the reason as they do not have any doubt
about foods because they supply households using the local and reliable brands.
In addition to this, managers stated that they are more intensely address domestic
market and that there has been no demand from the customers for a halal
certificate. The results were evaluated in the direction of the findings
obtained.

Kaynakça

  • Akgündüz, A. 2012. Helal Gıda Meselesi: Avrupa’da Helal Gıda Problemleri ve Çözüm Yolları, İhracat İçin Helal Sertifikası Sempozyumu Bildirileri, 1-14, Balıkesir: Güney Marmara Kalkınma Ajansı.
  • Azız Y. A. ve Chok N. V. 2013. The Role of Halal Awareness, Halal Certification And Marketing Components in Determining Halal Purchase Intention Among Non-Muslims in Malaysia: A Structural Equation Modeling Approach, Journal Of International Food&Agribusiness Marketing, 25, 1-23.
  • Baran, Z., Batman, O. ve Yıldız, M. S. 2016. Otel Müşterileri Helâl Gıdayı Nasıl Algılıyor?, I. Uluslararası Turizm ve Mikrobiyal Gıda Güvenliği Kongresi, 55-63, Antalya.
  • Batu,A. 2012b. Helal (Mahzursuz) Gıda Belgelendirmesindeki Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Gıda Teknolojileri Elektronik Dergisi, 7(2), 60-75.
  • Batu,A. 2012a. Türkiye’de Helâl (Mahzursuz) Gıda ve Helâl Belgelendirme Sistemi, Gıda Teknolojileri Elektronik Dergisi, 7(1), 51-61.
  • Boğan, E., Batman, O. ve Sarıışık, M. 2016. Helal Turizmin Kavramsal Çerçevesi ve Türkiye’deki Uygulamalar Üzerine Bir Değerlendirme, 3rd International Congress Of Tourism & Management Researches,1426-1440, Antalya.
  • COMCEC. 2016. Muslim Friendly Tourism (Mft): Understanding the Demand and Supply Sides in The OIC Member Countries.
  • Çıkrıkçıoğlu, M. 2012. İhracat İçin Helal Sertifikasının Önemi, İhracat İçin Helal Sertifikası Sempozyumu Bildirileri, 15-17, Balıkesir: Güney Marmara Kalkınma Ajansı.
  • Dali N. R. S. B. M., Nooh M. N. B., Nawain. B. Ve Mohammad H. B., 2008. Is Halal Products Are More Expensive As Perceived By the Consumers? Muslimprenuers Challenges and Opportunities in Establishing a Blue Ocean Playing Field, Journal of Management & Muamalah, 2(1), 39-62.
  • DİNAR STANDART. 2015. State of the Global Islamic Economy Report 2015/16.
  • HELAL CERTIFICATION TURKEY. 2010. Dünyada ve Türkiyede Helal Gıda Arayışları ve Helal Sertifikalama, Http://Www.Halalcertificationturkey.Com/Tr/2010/03/Quest-To-Find-Halal-Food-And-Halal-Certificate-İn-The-World-And-Turkiye, Erişim: 01 Şubat 2017.
  • İslamoğlu, A.,H., ve Altunışık, R. 2009. Satış ve Satış Yönetimi, İkinci Baskı, Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Kurtoğlu, R. ve Çiçek, B. 2013. Tüketicilerin Helal Ürünler Hakkındaki Algılama, Tutum ve Beklentilerini Tespit Etmeye Yönelik Bir Araştırma, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 8(3), 181-205.
  • Köleoğlu, N., Erdil, Ş. T. ve Gezen A. 2016. Tüketicilerin Helal Ürün Algısı ve Helal Ürünleri Satın Alma Niyetleri Üzerine Bir Araştırma, Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(1), 363-378.
  • Lada, S., Tanakinjal G. H. ve Amin H. 2009. Predicting Intention to Choose Halal Products Using Theory of Reasoned Action, International Journal of Islamic and Middle Eastern Finance and Managemet, 2(1), 66- 76.
  • MASTERCARD-CRESCENT RATING. 2016. Global Muslim Travel Index 2016 (GMTI 2016).
  • Mohani, A., Hashanah, I., Haslina, H. ve Mastura, M.Y. 2011. Willingness to Whistle Blow Among Muslim Consumers, Chinese Business Review, 10 (2), 125-130.
  • Özdemir, H. ve Yaylı, A. 2014. Tüketicilerin Helal Sertifikalı Ürün Tercihleri Üzerine Bir Çalışma İstanbul İli Örneği, Journal Of Business Research-Turk/İşletme Çalışmaları Dergisi, 6(1), 183-202.
  • Tanrısever, C., Pamukçu, H. ve Batman, O. 2016. New Tourısm Trends in The World and Their Adaptatıons to Turkey, Gümüşhane University Electronic Journal Of The Institute Of Social Sciences, 7 (16), 56-72.
  • Tekin, Ö. A. 2014. İslami Turizm: Dünyadaki ve Türkiye’deki Genel Durum Üzerine Bir İnceleme, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(29), 750-766.
  • Yener, D. 2011. Tüketicilerin Helâl Sertifikalı Ürünlere Karşı Tutumlarını Etkileyen Faktörler ve Risk Algısı, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. 2016. Sosyal Bilimlerde Nitel Araş¬tırma Yöntemleri. (10.bs) Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Wan-Hassan W. M. ve Awang K. W. 2009, Halal Food in New Zealand Restaurants: An Exploratory Study, Int. Journal of Economics and Management, 3(2), 385-402.
  • Helal Kelimesi Anlamı Türk Dil Kurumu.(Http://Www.Tdk.Gov.Tr/İndex.Php?Option=Com_Gts&Kelime=Helal) Erişim: 01 Şubat 2017.

Otel İşletmelerinin Pazarlama Stratejisi Olarak Helal Gıda Sertifikasına Bakış Açıları

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 2, 127 - 145, 31.12.2017

Öz

Helal
turizmin, yüksek karlılık ve rekabet gücü avantajı, otel işletmelerini büyüyen
bu pazara yöneltmektedir. Bu bağlamda, otellerin sunduğu yiyecek içecek
hizmetlerinin helal içerikli olması ve çeşitli kurumlar tarafından düzenlenen
helal sertifikasına sahip olması önem arz etmektedir. Bu çalışmada, otel
işletmelerinin “Helal Gıda” sertifikasına bakış açılarının nasıl olduğu
değerlendirilmiştir.
Aynı zamanda
, turizm işletmelerinde helal gıda
konusunda farkındalığın oluşturulması ve arttırılması amaçlanmıştır.
Bu çalışmanın
sonuçları,
Erzurum Palandöken’deki 7 otel
yöneticisi ile yüz yüze görüşülerek elde edilmiştir
. Bu çalışmanın sonucu otel yöneticilerinin helal gıda
sertifikasına tam olarak ihtiyaç
duymadıklarını göstermiştir. Bunun sebebini, yöneticiler otellerde kullandıkları gıdaları
yerel ve güvenilir markalardan tedarik ettikleri için herhangi bir şüphe
duymadıkları yönünde açıklamışlardır.
 Ayrıca yöneticiler daha yoğun olarak iç pazara hitap
ettikleri ve müşterilerinden otelin helal sertifikasına sahip olması yönünde
herhangi bir talep gelmediğini ifade etmişlerdir. Çalışmadan elde edilen
bulgular doğrultusunda sonuç kısmında değerlendirmeye gidilmiştir.

Kaynakça

  • Akgündüz, A. 2012. Helal Gıda Meselesi: Avrupa’da Helal Gıda Problemleri ve Çözüm Yolları, İhracat İçin Helal Sertifikası Sempozyumu Bildirileri, 1-14, Balıkesir: Güney Marmara Kalkınma Ajansı.
  • Azız Y. A. ve Chok N. V. 2013. The Role of Halal Awareness, Halal Certification And Marketing Components in Determining Halal Purchase Intention Among Non-Muslims in Malaysia: A Structural Equation Modeling Approach, Journal Of International Food&Agribusiness Marketing, 25, 1-23.
  • Baran, Z., Batman, O. ve Yıldız, M. S. 2016. Otel Müşterileri Helâl Gıdayı Nasıl Algılıyor?, I. Uluslararası Turizm ve Mikrobiyal Gıda Güvenliği Kongresi, 55-63, Antalya.
  • Batu,A. 2012b. Helal (Mahzursuz) Gıda Belgelendirmesindeki Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Gıda Teknolojileri Elektronik Dergisi, 7(2), 60-75.
  • Batu,A. 2012a. Türkiye’de Helâl (Mahzursuz) Gıda ve Helâl Belgelendirme Sistemi, Gıda Teknolojileri Elektronik Dergisi, 7(1), 51-61.
  • Boğan, E., Batman, O. ve Sarıışık, M. 2016. Helal Turizmin Kavramsal Çerçevesi ve Türkiye’deki Uygulamalar Üzerine Bir Değerlendirme, 3rd International Congress Of Tourism & Management Researches,1426-1440, Antalya.
  • COMCEC. 2016. Muslim Friendly Tourism (Mft): Understanding the Demand and Supply Sides in The OIC Member Countries.
  • Çıkrıkçıoğlu, M. 2012. İhracat İçin Helal Sertifikasının Önemi, İhracat İçin Helal Sertifikası Sempozyumu Bildirileri, 15-17, Balıkesir: Güney Marmara Kalkınma Ajansı.
  • Dali N. R. S. B. M., Nooh M. N. B., Nawain. B. Ve Mohammad H. B., 2008. Is Halal Products Are More Expensive As Perceived By the Consumers? Muslimprenuers Challenges and Opportunities in Establishing a Blue Ocean Playing Field, Journal of Management & Muamalah, 2(1), 39-62.
  • DİNAR STANDART. 2015. State of the Global Islamic Economy Report 2015/16.
  • HELAL CERTIFICATION TURKEY. 2010. Dünyada ve Türkiyede Helal Gıda Arayışları ve Helal Sertifikalama, Http://Www.Halalcertificationturkey.Com/Tr/2010/03/Quest-To-Find-Halal-Food-And-Halal-Certificate-İn-The-World-And-Turkiye, Erişim: 01 Şubat 2017.
  • İslamoğlu, A.,H., ve Altunışık, R. 2009. Satış ve Satış Yönetimi, İkinci Baskı, Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Kurtoğlu, R. ve Çiçek, B. 2013. Tüketicilerin Helal Ürünler Hakkındaki Algılama, Tutum ve Beklentilerini Tespit Etmeye Yönelik Bir Araştırma, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 8(3), 181-205.
  • Köleoğlu, N., Erdil, Ş. T. ve Gezen A. 2016. Tüketicilerin Helal Ürün Algısı ve Helal Ürünleri Satın Alma Niyetleri Üzerine Bir Araştırma, Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(1), 363-378.
  • Lada, S., Tanakinjal G. H. ve Amin H. 2009. Predicting Intention to Choose Halal Products Using Theory of Reasoned Action, International Journal of Islamic and Middle Eastern Finance and Managemet, 2(1), 66- 76.
  • MASTERCARD-CRESCENT RATING. 2016. Global Muslim Travel Index 2016 (GMTI 2016).
  • Mohani, A., Hashanah, I., Haslina, H. ve Mastura, M.Y. 2011. Willingness to Whistle Blow Among Muslim Consumers, Chinese Business Review, 10 (2), 125-130.
  • Özdemir, H. ve Yaylı, A. 2014. Tüketicilerin Helal Sertifikalı Ürün Tercihleri Üzerine Bir Çalışma İstanbul İli Örneği, Journal Of Business Research-Turk/İşletme Çalışmaları Dergisi, 6(1), 183-202.
  • Tanrısever, C., Pamukçu, H. ve Batman, O. 2016. New Tourısm Trends in The World and Their Adaptatıons to Turkey, Gümüşhane University Electronic Journal Of The Institute Of Social Sciences, 7 (16), 56-72.
  • Tekin, Ö. A. 2014. İslami Turizm: Dünyadaki ve Türkiye’deki Genel Durum Üzerine Bir İnceleme, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(29), 750-766.
  • Yener, D. 2011. Tüketicilerin Helâl Sertifikalı Ürünlere Karşı Tutumlarını Etkileyen Faktörler ve Risk Algısı, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. 2016. Sosyal Bilimlerde Nitel Araş¬tırma Yöntemleri. (10.bs) Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Wan-Hassan W. M. ve Awang K. W. 2009, Halal Food in New Zealand Restaurants: An Exploratory Study, Int. Journal of Economics and Management, 3(2), 385-402.
  • Helal Kelimesi Anlamı Türk Dil Kurumu.(Http://Www.Tdk.Gov.Tr/İndex.Php?Option=Com_Gts&Kelime=Helal) Erişim: 01 Şubat 2017.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nihan Akdemir

Gökalp Nuri Selçuk

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 28 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akdemir, N., & Selçuk, G. N. (2017). Otel İşletmelerinin Pazarlama Stratejisi Olarak Helal Gıda Sertifikasına Bakış Açıları. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(2), 127-145.
AMA Akdemir N, Selçuk GN. Otel İşletmelerinin Pazarlama Stratejisi Olarak Helal Gıda Sertifikasına Bakış Açıları. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi. Aralık 2017;2(2):127-145.
Chicago Akdemir, Nihan, ve Gökalp Nuri Selçuk. “Otel İşletmelerinin Pazarlama Stratejisi Olarak Helal Gıda Sertifikasına Bakış Açıları”. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi 2, sy. 2 (Aralık 2017): 127-45.
EndNote Akdemir N, Selçuk GN (01 Aralık 2017) Otel İşletmelerinin Pazarlama Stratejisi Olarak Helal Gıda Sertifikasına Bakış Açıları. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi 2 2 127–145.
IEEE N. Akdemir ve G. N. Selçuk, “Otel İşletmelerinin Pazarlama Stratejisi Olarak Helal Gıda Sertifikasına Bakış Açıları”, Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 2, sy. 2, ss. 127–145, 2017.
ISNAD Akdemir, Nihan - Selçuk, Gökalp Nuri. “Otel İşletmelerinin Pazarlama Stratejisi Olarak Helal Gıda Sertifikasına Bakış Açıları”. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi 2/2 (Aralık 2017), 127-145.
JAMA Akdemir N, Selçuk GN. Otel İşletmelerinin Pazarlama Stratejisi Olarak Helal Gıda Sertifikasına Bakış Açıları. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi. 2017;2:127–145.
MLA Akdemir, Nihan ve Gökalp Nuri Selçuk. “Otel İşletmelerinin Pazarlama Stratejisi Olarak Helal Gıda Sertifikasına Bakış Açıları”. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 2, sy. 2, 2017, ss. 127-45.
Vancouver Akdemir N, Selçuk GN. Otel İşletmelerinin Pazarlama Stratejisi Olarak Helal Gıda Sertifikasına Bakış Açıları. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi. 2017;2(2):127-45.