The purpose of this study is to analyze the perception that Gaziantep University students have on the university and
the ideal university by using metaphors. It is thought that through metaphors students can express themselves more clearly.
So according to this aim the students were demanded to produce metaphors about the concepts of “university social life, the
relationship between lecturers and students and the ideal university social life in an ideal university the relationship between
lecturers and students.
In this study quantitative method and metaphor analysis technique are used for collecting and analyzing the data of the
study. The participants of this study included second grade students of Gaziantep University-Educational Faculty.
According to the results of the research it is seen that the metaphors which are produced by the students are varied.
For some students Gaziantep University is an ideal university but for most students it is very different from an ideal
university.
Bu araştırmanın temel amacı Gaziantep Üniversitesinde öğrenim gören öğrencilerin, Gaziantep Üniversitesi ve ideal üniversite algılarını metaforlar yoluyla ortaya çıkarmaktır. Bu araştırmada da öğrencilerin, metaforlar aracılığıyla kendilerini daha iyi ifade edeceği düşünülmüş ve araştırma için öğrencilerden Gaziantep Üniversitesi ve ideal üniversiteyle ilgili benzetmelerde bulunup nedenini açıklamaları istenmiştir. Öğrencilere üniversiteyle ilgili 2 kavram verilmiştir. Bunlar: “Üniversitenin sosyal yaşantı alanı (kampus) ve öğretim elemanlarının öğrencilerle ilişkisi.” Öğrencilerden bu kavramlarla hem Gaziantep Üniversitesi açısından hem de ideal üniversite açısından benzetmelerde bulunup, nedenlerini açıklamaları istenmiştir. Araştırmada; verilerin toplanması, analizi ve yorumlanmasında nitel araştırma yöntemi, teknik olarak da metafor analizi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2010-2011 eğitim-öğretim döneminde Gaziantep Üniversitesinde öğrenim gören Eğitim Fakültesi 2. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır.Araştırma sonucunda, öğrencilerin Gaziantep Üniversitesi ve ideal üniversite hakkında ürettikleri metaforlar içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiş, kullanılan metaforlar kategorize edilmiştir. Öğrencilerin üretmiş olduğu metaforların oldukça çeşitlilik gösterdiği, bazı öğrenciler için Gaziantep Üniversitesi ile ideal üniversite kavramlarının bağdaştığı, bazıları için ise çok farklı olduğu gözlenmiştir. Araştırma sonucunda Gaziantep Üniversitesinin az sayıda öğrenci için ideal bir üniversite kategorisinde olduğu, öğrencilerin çoğunluğu için ideal bir üniversite kategorisinde olmadığı görülmüştür.
Diğer ID | JA44DS87FB |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 11 Sayı: 2 |