In educational psychology, style has been recognized as one of the major constructs
when considering individual differences in the learning context. In that context, a
variety of style constructs like cognitive styles, learning styles, information
processing and thinking styles is considered. There has been a mass of confusion
surrounding definitions of style and different theorists have been working with
different concepts and definitions when discussing styles. Some theorists have
named similar concepts with different labels; some others have given the same name
(label) to different style dimensions. This makes difficult to compare the relevant
research finding and reach generalized results.
Bu makalenin amacı öğrenme–öğretme alanında sıklıkla incelenen bireysel farklılık değişkenlerinden stiller hakkında kavramsal bilgi vermektir. Stil (style) kavramının gerek tanım gerekse sınıflandırma bakımından, araştırmacıların üzerinde pek de fikir birliğine vardıkları bir kavram olmadığı görülmektedir. Değişik stil türlerinden bilişsel stil, öğrenme stili, bilgiyi işleme stili kimi zaman aynı kavramı işaret etmekte, kimi zamansa aynı isimle farklı kavramlar adlandırılmaktadır. Alandaki bu karmaşa, araştırma bulgularını karşılaştırabilmeyi, genellenebilir sonuçlara varmayı güçleştirmektedir. Kullanılan ölçekler de çok sayıda olup bunların ölçtükleri stil boyutlarının birbiriyle örtüşmesi hakkında deneysel araştırmalar yok denecek kadar azdır. Bu çalışma, stil kavramıyla ilgili tanım ve sınıflamaları inceleyerek konuya açıklık getirmeyi amaçlamaktadır.
Other ID | JA58YG48NB |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2010 |
Submission Date | September 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 8 Issue: 3 |
The Journal of Turkish Educational Sciences is published by Gazi University.