BibTex RIS Cite

DENETİCİ PROFİLİNE İLİŞKİN SORUNLAR

Year 2010, Volume: 8 Issue: 3, 593 - 622, 01.09.2010

Abstract

Bu çalışmanın amacı ilköğretim denetçilerinin profilini ortaya koymaktır. Bu kapsamda 40’ın üzerindeki ilden gelen 128 denetçinin görüşleri alınmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, t-testi, ANOVA ve Kay-kare gibi istatistiksel prosedürlerden yararlanılmıştır. Denetçilerin Türk Eğitim Sistemi’nin en önemli eğitim sorunu olarak öğretmen niteliklerini gördükleri; formal eğitim ile yetiştirilmelerinin uygun olacağını; rehberlik, iletişim ve liderlik konularında sistematik ve kapsamlı eğitimlere gereksinim duyduklarını; bilgi ve iletişim teknolojisininin önemini algıladıkları ve bu konuda kendilerini geliştirmek istedikleri; zamanlarının büyük kısmını eğitim öğretim dışındaki etkinliklere ayırdıkları bulgularına ulaşılmıştır. Denetçiler en çok liderlik ve iletişim becerileri konularında eğitime ihtiyaç duymaktadırlar. Bu bulgulara dayalı olarak çeşitli öneriler getirilmiştir. Bunlardan bazıları: Denetçilerin zamanlarının büyük bir bölümünü başka görevler aldığından, eğitim-öğretimi geliştirmeye yönelik olarak zamanlarının en az ¼’ünü ayırmaları gerekmektedir.

References

  • Ağaoğlu, E. (1997). Eğitimde klinik denetim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi yayınları.
  • Aydın, İ. P. (2005). Öğretimde denetim: Durum saptama, değerlendirme, geliştirme. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Aydın, M. (1986). Çağdaş eğitim denetimi. Ankara: İM.
  • Balcı, A. ve Yılmaz, K. (2005). Okul yöneticisi profil araştırması. Yayımlanmamış Araştırma. Ankara: A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi.
  • Başar, H. (2000). Eğitim denetçisi. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Burgaz, B. (1995). İlköğretim kurumlarının denetiminde yeterince yerine getirilmediği görülen bazı denetim rolleri ve nedenleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Dergisi, 11, 127–134.
  • Bursalıoğlu, Z. (2000). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Kapusuzoğlu, Ş. (1988). Son on yılda ilköğretim müfettişlerinin teftiş uygulamalarında değişmeler. Yayımlanmamış doktora tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Kaya, Y. K. (1993). İnsan yetiştirme düzenimize yeni bir bakış: Eğitimde model arayışı. Ankara: Bilim Yayınları.
  • Kayıkçı, K. (2005). Milli Eğitim Bakanlığı müfettişlerinin denetim sisteminin yapısal sorunlarına ilişkin algıları ve iş doyum düzeyleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 44,507–527.
  • Oğuz, E., Yılmaz, K. ve Taşdan, M. (2007). İlköğretim denetmenlerinin ve ilköğretim okulu yöneticilerinin denetim inançları. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17, 39–51.
  • Su, K. (1974). Türk Eğitim Sisteminde teftişin yeri ve önemi. İstanbul: Milli Eğitim Yayınevi.
  • Taymaz, H. (2002). Teftiş: Kavramlar, ilkeler, yöntemler (5. Baskı). Ankara: Pegema yayıncılık.
  • Ünal, A. ve Gürsel, M. (2007). İlköğretim denetçilerinin öğrenen organizasyon yaklaşım açısından değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18, 463–483.
  • Yıldırım, A. (2006). İlköğretim müfettiş yardımcılarının yetiştirilmesi. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, 16, 715–728.
  • Yıldırım, İ. ve Koçak, Ş. (1994). Eğitim denetiminde ilköğretim müfettişlerinin yetiştirilme ve sorunları. Diyarbakır: Yayımlanmamış Araştırma. Erişim Tarihi: /kocaks/ilk%C3%B6%C4%9Fretim%20m%C3%BCfetti%C5%9Fleri.htm Erişim Adresi:
  • http://www.cu.edu.tr/insanlar

ISSUES CONCERNING SUPERVISOR PROFILE

Year 2010, Volume: 8 Issue: 3, 593 - 622, 01.09.2010

Abstract

The purpose of this study is to provide a profile of primary level supervisors. The sample of
this study included 128 supervisor views in 40 provinces of throughout Turkey. The study was
a decriptive one and in the data analysis in addition to descriptive statistics, t-test, ANOVA,
and Chi-square were used. Supervisors indicated that the quality of teachers was the most
important problem in the Turkish Education System; formal supervisor training would be
appropriate; a compresensive and systematic training in guidance, communication and
leadership was needed; they pervceived the importance of internet and communication
technologies and need training in this area; they spent the majority of their time in activities
other than teaching. Suggestions were made based on these findings. Other daily activities
take a big portion of their time, supervisors should be required to spend at least ¼ th of their
time in teaching an learning activities.

References

  • Ağaoğlu, E. (1997). Eğitimde klinik denetim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi yayınları.
  • Aydın, İ. P. (2005). Öğretimde denetim: Durum saptama, değerlendirme, geliştirme. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Aydın, M. (1986). Çağdaş eğitim denetimi. Ankara: İM.
  • Balcı, A. ve Yılmaz, K. (2005). Okul yöneticisi profil araştırması. Yayımlanmamış Araştırma. Ankara: A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi.
  • Başar, H. (2000). Eğitim denetçisi. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Burgaz, B. (1995). İlköğretim kurumlarının denetiminde yeterince yerine getirilmediği görülen bazı denetim rolleri ve nedenleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Dergisi, 11, 127–134.
  • Bursalıoğlu, Z. (2000). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Kapusuzoğlu, Ş. (1988). Son on yılda ilköğretim müfettişlerinin teftiş uygulamalarında değişmeler. Yayımlanmamış doktora tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Kaya, Y. K. (1993). İnsan yetiştirme düzenimize yeni bir bakış: Eğitimde model arayışı. Ankara: Bilim Yayınları.
  • Kayıkçı, K. (2005). Milli Eğitim Bakanlığı müfettişlerinin denetim sisteminin yapısal sorunlarına ilişkin algıları ve iş doyum düzeyleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 44,507–527.
  • Oğuz, E., Yılmaz, K. ve Taşdan, M. (2007). İlköğretim denetmenlerinin ve ilköğretim okulu yöneticilerinin denetim inançları. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17, 39–51.
  • Su, K. (1974). Türk Eğitim Sisteminde teftişin yeri ve önemi. İstanbul: Milli Eğitim Yayınevi.
  • Taymaz, H. (2002). Teftiş: Kavramlar, ilkeler, yöntemler (5. Baskı). Ankara: Pegema yayıncılık.
  • Ünal, A. ve Gürsel, M. (2007). İlköğretim denetçilerinin öğrenen organizasyon yaklaşım açısından değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18, 463–483.
  • Yıldırım, A. (2006). İlköğretim müfettiş yardımcılarının yetiştirilmesi. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, 16, 715–728.
  • Yıldırım, İ. ve Koçak, Ş. (1994). Eğitim denetiminde ilköğretim müfettişlerinin yetiştirilme ve sorunları. Diyarbakır: Yayımlanmamış Araştırma. Erişim Tarihi: /kocaks/ilk%C3%B6%C4%9Fretim%20m%C3%BCfetti%C5%9Fleri.htm Erişim Adresi:
  • http://www.cu.edu.tr/insanlar
There are 17 citations in total.

Details

Other ID JA49CP55UT
Journal Section Articles
Authors

Ahmet Aypay This is me

Publication Date September 1, 2010
Submission Date September 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 8 Issue: 3

Cite

APA Aypay, A. (2010). DENETİCİ PROFİLİNE İLİŞKİN SORUNLAR. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(3), 593-622.

The Journal of Turkish Educational Sciences is published by Gazi University.