Bu çalışmanın amacı ilköğretim denetçilerinin profilini ortaya koymaktır. Bu kapsamda 40’ın üzerindeki ilden gelen 128 denetçinin görüşleri alınmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, t-testi, ANOVA ve Kay-kare gibi istatistiksel prosedürlerden yararlanılmıştır. Denetçilerin Türk Eğitim Sistemi’nin en önemli eğitim sorunu olarak öğretmen niteliklerini gördükleri; formal eğitim ile yetiştirilmelerinin uygun olacağını; rehberlik, iletişim ve liderlik konularında sistematik ve kapsamlı eğitimlere gereksinim duyduklarını; bilgi ve iletişim teknolojisininin önemini algıladıkları ve bu konuda kendilerini geliştirmek istedikleri; zamanlarının büyük kısmını eğitim öğretim dışındaki etkinliklere ayırdıkları bulgularına ulaşılmıştır. Denetçiler en çok liderlik ve iletişim becerileri konularında eğitime ihtiyaç duymaktadırlar. Bu bulgulara dayalı olarak çeşitli öneriler getirilmiştir. Bunlardan bazıları: Denetçilerin zamanlarının büyük bir bölümünü başka görevler aldığından, eğitim-öğretimi geliştirmeye yönelik olarak zamanlarının en az ¼’ünü ayırmaları gerekmektedir.
The purpose of this study is to provide a profile of primary level supervisors. The sample of
this study included 128 supervisor views in 40 provinces of throughout Turkey. The study was
a decriptive one and in the data analysis in addition to descriptive statistics, t-test, ANOVA,
and Chi-square were used. Supervisors indicated that the quality of teachers was the most
important problem in the Turkish Education System; formal supervisor training would be
appropriate; a compresensive and systematic training in guidance, communication and
leadership was needed; they pervceived the importance of internet and communication
technologies and need training in this area; they spent the majority of their time in activities
other than teaching. Suggestions were made based on these findings. Other daily activities
take a big portion of their time, supervisors should be required to spend at least ¼ th of their
time in teaching an learning activities.
Diğer ID | JA49CP55UT |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 8 Sayı: 3 |