Bu çalışmada cep telefonlarıyla üretilen İngilizce performans ödevleriyle geleneksel yazılı ödevlerin, öğrencilerin derste işlenen dil bilgisi konusunu öğrenmelerine etkilerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bu amaçla Malatya Gazi İlköğretim Okulu 8. Sınıfında okuyan 112 öğrenci çalışma grubu olarak belirlenmiştir. Çalışmada kontrol gruplu ön test-son test deseni kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda kontrol grubunun ön test ve son test puan ortalamaları arasında manidar bir farka rastlanmazken, deney grubunun ön test ve son test puan ortalamaları arasında son test lehine ve kontrol ve deney gruplarının son test puanları arasında deney grubu lehine manidar bir farka rastlanmıştır. Bulgulardan hareketle, geleneksel yazılı performans ödevlerine kıyasla, cep telefonlarının İngilizce performans ödevlerinin hazırlanmasında daha etkili bir şekilde kullanılabileceği sonucuna varılmıştır.
İngilizce öğretimi mobil öğrenme cep telefonu öğretim teknolojileri dramatizasyon
This study aims at comparing the performance tasks prepared by using mobile phones and
traditional paper-pencil ones in terms of their effect on students’ learning the grammar
subject studied in the lesson. A total of 112 8th graders were involved in this control group
pre-test-post-test study. The analysis of the data revealed no significant difference between
the pre-test and post-test mean scores of the control group, while the difference was
significant between the pre-test and post-test mean scores of experimental group in favor of
the post-test, and between post-test mean scores of the control and experiment groups in favor
of the latter. It is concluded that mobile phones can be used more effectively in performance
tasks, compared to traditional paper-pencil based ones.
English language teaching mobile learning mobile phones instructional technologies and material development dramatization
Diğer ID | JA83ZY76HC |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 8 Sayı: 3 |