BibTex RIS Kaynak Göster

İNGİLİZCE DERSİNDE CEP TELEFONLARIYLA ÜRETİLEN SÖZLÜ PERFORMANS ÖDEVLERİNİN YAZILI PERFORMANS ÖDEVLERiYLE KARŞILAŞTIRILMASI

Yıl 2010, Cilt: 8 Sayı: 3, 719 - 740, 01.09.2010

Öz

Bu çalışmada cep telefonlarıyla üretilen İngilizce performans ödevleriyle geleneksel yazılı ödevlerin, öğrencilerin derste işlenen dil bilgisi konusunu öğrenmelerine etkilerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bu amaçla Malatya Gazi İlköğretim Okulu 8. Sınıfında okuyan 112 öğrenci çalışma grubu olarak belirlenmiştir. Çalışmada kontrol gruplu ön test-son test deseni kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda kontrol grubunun ön test ve son test puan ortalamaları arasında manidar bir farka rastlanmazken, deney grubunun ön test ve son test puan ortalamaları arasında son test lehine ve kontrol ve deney gruplarının son test puanları arasında deney grubu lehine manidar bir farka rastlanmıştır. Bulgulardan hareketle, geleneksel yazılı performans ödevlerine kıyasla, cep telefonlarının İngilizce performans ödevlerinin hazırlanmasında daha etkili bir şekilde kullanılabileceği sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Akyel, A. (2003). Yabancı bir dil olarak İngilizce eğitim ve öğretiminde yaşanan sorunlar, çözümler ve Sisteminde yabancı dil eğitimi ve kalite arayışları. (97-103). Özel Okullar Derneği.
  • gelişmeler. İçinde: İ. Erdoğan (Ed.), Türk Eğitim İstanbul:
  • Armstrong, T. (2000). Multiple intelligences in the classroom. Alexandria, VA, USA: Association for Supervision & Curriculum Development.
  • Bümen, N. (2005). Çoklu zekâ kuramı ve eğitim. İçinde: Ö. Demirel (Ed.), Eğitimde Yeni Yönelimler (1-38). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Chinnery, G. M. (2006). Emerging technologies, going to the mall: Mobile assisted language learning. Language Learning & Technology. 10(1), 9-16.
  • Çavuş, N. ve İbrahim, D. (2009). M-learning: An experiment in using sms to support learning new English language words. British Journal of Educational Technology, 40(1), 78–91.
  • Demirezen, M. (1992). Video, language teaching and language teacher. H.Ü Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 295- 311.
  • Dudeney, G. ve Hockly, N.(2007). How to teach English with technology. Essex, UK: Pearson-Longman.
  • Ellis, R. (1994). The study of second language acquisition. Oxford: Oxford University Press.
  • Erben, T.; Ban, R. ve Castañeda, M.(2009). Teaching English language learners through technology. New York: Routledge.
  • Gardner, H. ve Hatch, T. (1989). Multiple intelligences go to school: Educational implications of the theory of multiple intelligences. Educational Researcher. 15(8), 4-9.
  • Gill, C. S. (1996). Using drama techniques to encourage oral interaction. The EnglishTeacher. 25, 72-86. İnternet‟ten 10 Kasım 2007 tarihinde elde edilmiştir: http://www.melta.org.my/ET/1996/main6.html.
  • Harmer, J. (2001). The practice of english language teaching. England: Longman.
  • Holzinger, A., Nischelwitzer, A. & Meisenberger, M. (2005). Mobile phones as a challenge for m-learning: examples for mobile interactive learning objects. The 3rd IEEE International Conference on Pervasive and Communication, (Kauai Island, HI) kongresine sunulmuş bildiri. Computing İnternet‟ten 07 Şubat http://user.meduni-raz.at/andreas.holzinger/holzinger/papers%20en/A32 %20Holzinger%20et%20al%20(2005)%20Mobile%20Phones%20as%20a %20Challenge%20IEEE%20PerCom.pdf elde edilmiştir:
  • Hyacinth, G. (1990). Using drama techniques in language teaching. İçinde: S, Anivan (Ed.), Language Teaching Methodology for the Nineties (230-249). ERIC No: ED366197.
  • Kartal, E. (2005). Bilişim-iletişim teknolojileri ve dil öğretim endüstrisi. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET, 4(4).
  • Kıroğlu, K. (Ed.) (2006). Yeni ilköğretim programları (1-5. sınıflar). Ankara: PegemA Yayınları.
  • Larsen-Freeman, D. (2000). Techniques and principles in language teaching. Oxford, UK: Oxford University Press.
  • Lee, S. (2006). Putting IT into the English syllabus: A case of square pegs and round holes? İçinde: M. Hanrahan ve D.L. Madsen (Ed.), Teaching, Technology, Textuality Approaches to New Media (57-68). New York: Palgrave Macmillan
  • Ishihara, N. and Chi, J. C. (2004). Authentic video in the beginning esol classroom: Using a full-length feature film for listening and speaking strategy practice. English Teaching Forum, 42(1), 30-35.
  • Mayora, C. A. (2006). Integrating multimedia technology in a high school EFL program. English Teaching Forum, 44(3), 14-20.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2007a). İletişim araçlarının okullarda kullanımı. Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğünün 19.01.2007 tarihli, 2007/08 nolu Genelgesi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2007b). Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Ödül ve Disiplin Yönetmeliği, sayı 26408, tarih 19 Ocak 2007. Ankara: MEB.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2007c). Duyuru: İnternet Üzerinden Hazırlanan Proje ve Performans Ödevleri. 25 Ocak 2007 tarihli İlk Öğretim Genel Müdürlüğü duyurusu. Ankara: MEB.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. (2006a). İlköğretim İngilizce Dersi (4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: MEB.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. (2006b). İlköğretim Kurumlarındaki Ölçme ve Değerlendirme konulu 2006/95 nolu Genelge. Ankara: MEB.
  • Miccoli, L. (2003). English through drama for oral skills development. ELT Journal, 57(2), 122-129. İnternet‟ten 18 Ekim 2007 tarihinde elde edilmiştir: http://eltj.oxfordjournals.org/cgi/reprint/57/2/122.
  • Phillips, S. (1994). Young learners (2nd Edition). Oxford, UK: Oxford University Press.
  • Phillips, S. (1999). Drama with children. Oxford, UK: Oxford University Press.
  • Richards J. C. ve Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching. Cambridge, UK: Cambridge University Press.
  • Sam, W. Y. (1990). Drama in teaching English as a second language - a communicative approach. The English Teacher, 19. İnternet‟ten 11 Ekim 2007 tarihinde elde edilmiştir: http://www.melta.org.my/ET/1990/ main8.html.
  • Samuels, J. (2003). Wireless and handheld devices for language learning. The 19th Annual Conference on , 15 Ağustos), kongresine sunulmuş bildiri. İnternet‟ten 07 Şubat 2009 tarihinde elde edilmiştir:
  • Distance Teaching and Learning, (Madison, WI.
  • http://www.uwex.edu/disted/conference/Resource_library/proceedings/03_ 50.pdf
  • Sarıçoban, A. (2006). Instructional technologies and material design for foreign language teaching. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Starr, S.(2003). Application of mobile technology in learning & teaching: „M- learning‟. Learning & Teaching Enhancement Unit (LTEU) (Canterbury Christ Church University College, Eylül)’e sunulmuş bildiri. İnternet‟ten 07 Şubat 2009 tarihinde elde edilmiştir: http://www.canterbury.ac.uk/support/learning-teaching-enhancement- unit/publications/FLT-briefing-notes/M-learning-briefing-note.pdf.
  • Stepp-Greany, J. (2002). Student perceptions on language learning in a technological environment: Implications for the new millennium. Language Learning & Technology. 6(1), 165-180.
  • Şad, S. N. (2008). Using mobile phone technology in EFL classes. English Teaching Forum. 46(4), 34-39.
  • Tomlinson, B. (1998). Material development in language teaching. England: Cambridge University Press.
  • Tuğrul, B. ve Turan, E. (2003). Her çocuk başarılı olmak için bir şansa sahiptir: Zekânın çok boyutluluğu çoklu zeka kuramı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 224-233.
  • Wang, M., Shen, R., Novak, D. & Pan, X. (2008). The impact of mobile learning on students‟ learning behaviours and performance: Report from a large blended classroom. British Journal of Educational Technology, İnternet‟ten http://www3.interscience.wiley.com/cgi-bin/fulltext/120119993/PDFSTART. 2009 tarihinde elde edilmiştir:

A COMPARISON OF ORAL PERFORMANCE TASKS PREPARED USING MOBILE PHONES WITH TRADITIONAL WRITTEN PERFORMANCE TASKS

Yıl 2010, Cilt: 8 Sayı: 3, 719 - 740, 01.09.2010

Öz

This study aims at comparing the performance tasks prepared by using mobile phones and
traditional paper-pencil ones in terms of their effect on students’ learning the grammar
subject studied in the lesson. A total of 112 8th graders were involved in this control group
pre-test-post-test study. The analysis of the data revealed no significant difference between
the pre-test and post-test mean scores of the control group, while the difference was
significant between the pre-test and post-test mean scores of experimental group in favor of
the post-test, and between post-test mean scores of the control and experiment groups in favor
of the latter. It is concluded that mobile phones can be used more effectively in performance
tasks, compared to traditional paper-pencil based ones.

Kaynakça

  • Akyel, A. (2003). Yabancı bir dil olarak İngilizce eğitim ve öğretiminde yaşanan sorunlar, çözümler ve Sisteminde yabancı dil eğitimi ve kalite arayışları. (97-103). Özel Okullar Derneği.
  • gelişmeler. İçinde: İ. Erdoğan (Ed.), Türk Eğitim İstanbul:
  • Armstrong, T. (2000). Multiple intelligences in the classroom. Alexandria, VA, USA: Association for Supervision & Curriculum Development.
  • Bümen, N. (2005). Çoklu zekâ kuramı ve eğitim. İçinde: Ö. Demirel (Ed.), Eğitimde Yeni Yönelimler (1-38). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Chinnery, G. M. (2006). Emerging technologies, going to the mall: Mobile assisted language learning. Language Learning & Technology. 10(1), 9-16.
  • Çavuş, N. ve İbrahim, D. (2009). M-learning: An experiment in using sms to support learning new English language words. British Journal of Educational Technology, 40(1), 78–91.
  • Demirezen, M. (1992). Video, language teaching and language teacher. H.Ü Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 295- 311.
  • Dudeney, G. ve Hockly, N.(2007). How to teach English with technology. Essex, UK: Pearson-Longman.
  • Ellis, R. (1994). The study of second language acquisition. Oxford: Oxford University Press.
  • Erben, T.; Ban, R. ve Castañeda, M.(2009). Teaching English language learners through technology. New York: Routledge.
  • Gardner, H. ve Hatch, T. (1989). Multiple intelligences go to school: Educational implications of the theory of multiple intelligences. Educational Researcher. 15(8), 4-9.
  • Gill, C. S. (1996). Using drama techniques to encourage oral interaction. The EnglishTeacher. 25, 72-86. İnternet‟ten 10 Kasım 2007 tarihinde elde edilmiştir: http://www.melta.org.my/ET/1996/main6.html.
  • Harmer, J. (2001). The practice of english language teaching. England: Longman.
  • Holzinger, A., Nischelwitzer, A. & Meisenberger, M. (2005). Mobile phones as a challenge for m-learning: examples for mobile interactive learning objects. The 3rd IEEE International Conference on Pervasive and Communication, (Kauai Island, HI) kongresine sunulmuş bildiri. Computing İnternet‟ten 07 Şubat http://user.meduni-raz.at/andreas.holzinger/holzinger/papers%20en/A32 %20Holzinger%20et%20al%20(2005)%20Mobile%20Phones%20as%20a %20Challenge%20IEEE%20PerCom.pdf elde edilmiştir:
  • Hyacinth, G. (1990). Using drama techniques in language teaching. İçinde: S, Anivan (Ed.), Language Teaching Methodology for the Nineties (230-249). ERIC No: ED366197.
  • Kartal, E. (2005). Bilişim-iletişim teknolojileri ve dil öğretim endüstrisi. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET, 4(4).
  • Kıroğlu, K. (Ed.) (2006). Yeni ilköğretim programları (1-5. sınıflar). Ankara: PegemA Yayınları.
  • Larsen-Freeman, D. (2000). Techniques and principles in language teaching. Oxford, UK: Oxford University Press.
  • Lee, S. (2006). Putting IT into the English syllabus: A case of square pegs and round holes? İçinde: M. Hanrahan ve D.L. Madsen (Ed.), Teaching, Technology, Textuality Approaches to New Media (57-68). New York: Palgrave Macmillan
  • Ishihara, N. and Chi, J. C. (2004). Authentic video in the beginning esol classroom: Using a full-length feature film for listening and speaking strategy practice. English Teaching Forum, 42(1), 30-35.
  • Mayora, C. A. (2006). Integrating multimedia technology in a high school EFL program. English Teaching Forum, 44(3), 14-20.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2007a). İletişim araçlarının okullarda kullanımı. Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğünün 19.01.2007 tarihli, 2007/08 nolu Genelgesi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2007b). Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Ödül ve Disiplin Yönetmeliği, sayı 26408, tarih 19 Ocak 2007. Ankara: MEB.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2007c). Duyuru: İnternet Üzerinden Hazırlanan Proje ve Performans Ödevleri. 25 Ocak 2007 tarihli İlk Öğretim Genel Müdürlüğü duyurusu. Ankara: MEB.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. (2006a). İlköğretim İngilizce Dersi (4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: MEB.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. (2006b). İlköğretim Kurumlarındaki Ölçme ve Değerlendirme konulu 2006/95 nolu Genelge. Ankara: MEB.
  • Miccoli, L. (2003). English through drama for oral skills development. ELT Journal, 57(2), 122-129. İnternet‟ten 18 Ekim 2007 tarihinde elde edilmiştir: http://eltj.oxfordjournals.org/cgi/reprint/57/2/122.
  • Phillips, S. (1994). Young learners (2nd Edition). Oxford, UK: Oxford University Press.
  • Phillips, S. (1999). Drama with children. Oxford, UK: Oxford University Press.
  • Richards J. C. ve Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching. Cambridge, UK: Cambridge University Press.
  • Sam, W. Y. (1990). Drama in teaching English as a second language - a communicative approach. The English Teacher, 19. İnternet‟ten 11 Ekim 2007 tarihinde elde edilmiştir: http://www.melta.org.my/ET/1990/ main8.html.
  • Samuels, J. (2003). Wireless and handheld devices for language learning. The 19th Annual Conference on , 15 Ağustos), kongresine sunulmuş bildiri. İnternet‟ten 07 Şubat 2009 tarihinde elde edilmiştir:
  • Distance Teaching and Learning, (Madison, WI.
  • http://www.uwex.edu/disted/conference/Resource_library/proceedings/03_ 50.pdf
  • Sarıçoban, A. (2006). Instructional technologies and material design for foreign language teaching. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Starr, S.(2003). Application of mobile technology in learning & teaching: „M- learning‟. Learning & Teaching Enhancement Unit (LTEU) (Canterbury Christ Church University College, Eylül)’e sunulmuş bildiri. İnternet‟ten 07 Şubat 2009 tarihinde elde edilmiştir: http://www.canterbury.ac.uk/support/learning-teaching-enhancement- unit/publications/FLT-briefing-notes/M-learning-briefing-note.pdf.
  • Stepp-Greany, J. (2002). Student perceptions on language learning in a technological environment: Implications for the new millennium. Language Learning & Technology. 6(1), 165-180.
  • Şad, S. N. (2008). Using mobile phone technology in EFL classes. English Teaching Forum. 46(4), 34-39.
  • Tomlinson, B. (1998). Material development in language teaching. England: Cambridge University Press.
  • Tuğrul, B. ve Turan, E. (2003). Her çocuk başarılı olmak için bir şansa sahiptir: Zekânın çok boyutluluğu çoklu zeka kuramı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 224-233.
  • Wang, M., Shen, R., Novak, D. & Pan, X. (2008). The impact of mobile learning on students‟ learning behaviours and performance: Report from a large blended classroom. British Journal of Educational Technology, İnternet‟ten http://www3.interscience.wiley.com/cgi-bin/fulltext/120119993/PDFSTART. 2009 tarihinde elde edilmiştir:
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA83ZY76HC
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nihat Şad Bu kişi benim

Mustafa Akdağ Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2010
Gönderilme Tarihi 1 Eylül 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 8 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Şad, N., & Akdağ, M. (2010). İNGİLİZCE DERSİNDE CEP TELEFONLARIYLA ÜRETİLEN SÖZLÜ PERFORMANS ÖDEVLERİNİN YAZILI PERFORMANS ÖDEVLERiYLE KARŞILAŞTIRILMASI. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(3), 719-740.

                                                                                                    Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Gazi Üniversitesi Rektörlüğü tarafından yayınlanmaktadır.

                                                                                                                                      Creative Commons Lisansı