Çocukların bilime ve bilim insanına yönelik tutum ve kalıplaşmış yargıları onların bilime olan ilgilerini ve bilimsel alanlarda kariyer yapma isteklerini, bilim insanı olmaya yönelik eğilimlerini etkileyebilmektedir. Bu makalede ilköğretim ve ortaöğretim çağındaki çocukların bilime ve bilim insanlarına karşı tutumlarının, kalıplaşmış yargılarının neler olduğu ve nasıl ortaya çıktığı ele alınmıştır. Bilim ve bilim adamlarına yönelik tutumların ve kalıplaşmış yargıların oluşmas; yaş, cinsiyet, öğretim kademesi, ebeveyn tutumları ve televizyonun etkisi açısından incelenmiştir. Bilim ve bilim insanına yönelik tutumların ve kalıplaşmış yargıların oluşmasında ailelere, eğitimcilere ve politika yapıcılara düşen görev, rol ve sorumlulukların da önemli olduğu düşünülerek Türkiye’de yapılabilecek çalışmalar, öneriler başlığı altında değerlendirilmiştir.
Çocuklar bilim ve bilim insanı tutum ve kalıplaşmış yargılar
The attitudes and stereotypes of children towards science and scientists may effect
children’s interests in science and desires to have careers on scientific areas, and
their dispositions to be scientists. In this article the children’s attitudes and
steretotypes toward science and scientists and how these attitudes and stereotypes
emerged, were examined at primary and secondary education schools. The factors
influencing the childrens’ attitudes and stereotypes toward science and scientists,
were investigated in terms of childrens’ age, genders, educational levels, parental
attitudes and the possible effects of television. As the duties, roles and
responsibilities of families, educators and policymakers were thought to have been
important in the emergence of childrens’ attitudes and stereotypical thoughts toward
science and scientists, the related future research area in our country was assessed.
Diğer ID | JA77DF84UN |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 8 Sayı: 2 |