BibTex RIS Cite

İLKÖĞRETİM 7. SINIF FEN BİLGİSİ DERSİNDE SORGULAMALI ÖĞRETİMİN (INQUIRY TEACHING) ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ

Year 2010, Volume: 8 Issue: 1, 0 - 0, 01.03.2010

Abstract

Fen Bilgisi öğretiminde, öğretmen merkezli eğitim anlayışı giderek yerini öğrenci merkezli eğitim anlayışına bırakmaya başlamıştır. Sorgulamalı öğretim, öğrencinin aktif olduğu, yaparak yaşayarak öğrendiği öğrenci merkezli yöntemlerden birisidir. Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 7. sınıf Fen Bilgisi dersi “Ya basınç olmasaydı?” ünitesinin sorgulamalı öğretim ile işlenmesinin öğrenci başarısına etkisini belirlemektir. Araştırmada, kontrol gruplu ön ve son teste dayalı deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Deney grubunda sorgulamalı öğretim uygulanırken, kontrol grubunda geleneksel yöntem uygulanmıştır. Deneysel çalışma 8 hafta sürmüştür. Araştırmanın verilerini elde etmek için her iki gruba, deneysel çalışma sürecinin başında ve sonunda birer Fen Bilgisi başarı testi eş zamanlı olarak uygulanmıştır. Son testte de ön testte de aynı sorular sorulmuş ve değerlendirilmiştir. Ön test ve son test olarak uygulanan testin sonuçları, t ve F testi yardımıyla karşılaştırılmıştır. Verilerin analizi sonucunda, ilköğretim 7. sınıf Fen Bilgisi dersinde sorgulamalı öğretimin, geleneksel yöntemle karşılaştırıldığında öğrencilerin “bilgi” düzeyindeki başarılarını etkilemediği, ancak “kavrama”, “uygulama” ve “genel başarı” düzeylerini anlamlı derecede arttırdığı sonucuna ulaşılmıştır.

İLKÖĞRETİM 7. SINIF FEN BİLGİSİ DERSİNDE SORGULAMALI ÖĞRETİMİN (INQUIRY TEACHING) ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ

Year 2010, Volume: 8 Issue: 1, 0 - 0, 01.03.2010

Abstract

Fen Bilgisi öğretiminde, öğretmen merkezli eğitim anlayışı giderek yerini öğrenci merkezli eğitim anlayışına bırakmaya başlamıştır. Sorgulamalı öğretim, öğrencinin aktif olduğu, yaparak yaşayarak öğrendiği öğrenci merkezli yöntemlerden birisidir. Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 7. sınıf Fen Bilgisi dersi “Ya basınç olmasaydı?” ünitesinin sorgulamalı öğretim ile işlenmesinin öğrenci başarısına etkisini belirlemektir. Araştırmada, kontrol gruplu ön ve son teste dayalı deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Deney grubunda sorgulamalı öğretim uygulanırken, kontrol grubunda geleneksel yöntem uygulanmıştır. Deneysel çalışma 8 hafta sürmüştür. Araştırmanın verilerini elde etmek için her iki gruba, deneysel çalışma sürecinin başında ve sonunda birer Fen Bilgisi başarı testi eş zamanlı olarak uygulanmıştır. Son testte de ön testte de aynı sorular sorulmuş ve değerlendirilmiştir. Ön test ve son test olarak uygulanan testin sonuçları, t ve F testi yardımıyla karşılaştırılmıştır. Verilerin analizi sonucunda, ilköğretim 7. sınıf Fen Bilgisi dersinde sorgulamalı öğretimin, geleneksel yöntemle karşılaştırıldığında öğrencilerin “bilgi” düzeyindeki başarılarını etkilemediği, ancak “kavrama”, “uygulama” ve “genel başarı” düzeylerini anlamlı derecede arttırdığı sonucuna ulaşılmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA78AS58FU
Journal Section Articles
Authors

Betül Timur This is me

Remzi Y. Kıncal This is me

Publication Date March 1, 2010
Submission Date March 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Timur, B., & Kıncal, R. Y. (2010). İLKÖĞRETİM 7. SINIF FEN BİLGİSİ DERSİNDE SORGULAMALI ÖĞRETİMİN (INQUIRY TEACHING) ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(1).

The Journal of Turkish Educational Sciences is published by Gazi University.