BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM 7. SINIF FEN BİLGİSİ DERSİNDE SORGULAMALI ÖĞRETİMİN (INQUIRY TEACHING) ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ

Yıl 2010, Cilt: 8 Sayı: 1, 0 - 0, 01.03.2010

Öz

Fen Bilgisi öğretiminde, öğretmen merkezli eğitim anlayışı giderek yerini öğrenci merkezli eğitim anlayışına bırakmaya başlamıştır. Sorgulamalı öğretim, öğrencinin aktif olduğu, yaparak yaşayarak öğrendiği öğrenci merkezli yöntemlerden birisidir. Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 7. sınıf Fen Bilgisi dersi “Ya basınç olmasaydı?” ünitesinin sorgulamalı öğretim ile işlenmesinin öğrenci başarısına etkisini belirlemektir. Araştırmada, kontrol gruplu ön ve son teste dayalı deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Deney grubunda sorgulamalı öğretim uygulanırken, kontrol grubunda geleneksel yöntem uygulanmıştır. Deneysel çalışma 8 hafta sürmüştür. Araştırmanın verilerini elde etmek için her iki gruba, deneysel çalışma sürecinin başında ve sonunda birer Fen Bilgisi başarı testi eş zamanlı olarak uygulanmıştır. Son testte de ön testte de aynı sorular sorulmuş ve değerlendirilmiştir. Ön test ve son test olarak uygulanan testin sonuçları, t ve F testi yardımıyla karşılaştırılmıştır. Verilerin analizi sonucunda, ilköğretim 7. sınıf Fen Bilgisi dersinde sorgulamalı öğretimin, geleneksel yöntemle karşılaştırıldığında öğrencilerin “bilgi” düzeyindeki başarılarını etkilemediği, ancak “kavrama”, “uygulama” ve “genel başarı” düzeylerini anlamlı derecede arttırdığı sonucuna ulaşılmıştır.

İLKÖĞRETİM 7. SINIF FEN BİLGİSİ DERSİNDE SORGULAMALI ÖĞRETİMİN (INQUIRY TEACHING) ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ

Yıl 2010, Cilt: 8 Sayı: 1, 0 - 0, 01.03.2010

Öz

Fen Bilgisi öğretiminde, öğretmen merkezli eğitim anlayışı giderek yerini öğrenci merkezli eğitim anlayışına bırakmaya başlamıştır. Sorgulamalı öğretim, öğrencinin aktif olduğu, yaparak yaşayarak öğrendiği öğrenci merkezli yöntemlerden birisidir. Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 7. sınıf Fen Bilgisi dersi “Ya basınç olmasaydı?” ünitesinin sorgulamalı öğretim ile işlenmesinin öğrenci başarısına etkisini belirlemektir. Araştırmada, kontrol gruplu ön ve son teste dayalı deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Deney grubunda sorgulamalı öğretim uygulanırken, kontrol grubunda geleneksel yöntem uygulanmıştır. Deneysel çalışma 8 hafta sürmüştür. Araştırmanın verilerini elde etmek için her iki gruba, deneysel çalışma sürecinin başında ve sonunda birer Fen Bilgisi başarı testi eş zamanlı olarak uygulanmıştır. Son testte de ön testte de aynı sorular sorulmuş ve değerlendirilmiştir. Ön test ve son test olarak uygulanan testin sonuçları, t ve F testi yardımıyla karşılaştırılmıştır. Verilerin analizi sonucunda, ilköğretim 7. sınıf Fen Bilgisi dersinde sorgulamalı öğretimin, geleneksel yöntemle karşılaştırıldığında öğrencilerin “bilgi” düzeyindeki başarılarını etkilemediği, ancak “kavrama”, “uygulama” ve “genel başarı” düzeylerini anlamlı derecede arttırdığı sonucuna ulaşılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA78AS58FU
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Betül Timur Bu kişi benim

Remzi Y. Kıncal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2010
Gönderilme Tarihi 1 Mart 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Timur, B., & Kıncal, R. Y. (2010). İLKÖĞRETİM 7. SINIF FEN BİLGİSİ DERSİNDE SORGULAMALI ÖĞRETİMİN (INQUIRY TEACHING) ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(1).

                                                                                                    Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Gazi Üniversitesi Rektörlüğü tarafından yayınlanmaktadır.

                                                                                                                                      Creative Commons Lisansı