Eğitim sisteminde bilgilerin niçin öğrenildiği, nasıl kullanılacağı hakkında bilgi verilmediği sürece
öğrencilerin bilgileri ezberleme yoluna gideceği oldukça açıktır. Bu nedenle son zamanlarda eğitimde
düşünme becerilerine verilen önem gittikçe artmaktadır. En çok bilinen düşünme becerileri; bilimsel
düşünme, eleştirel düşünme, problem çözme, analitik düşünme, tümevarım ve tümdengelim düşünme
olarak sayılabilir (Özden, 2006). Matematik eğitiminde önemle üzerinde durulan düşünme biçimlerinden
biri olan eleştirel düşünme, günümüzde bireylerin her alanda başarılı olabilmesi için gereklidir.
Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu deneme modeli kullanılmıştır. Araştırmada uygulanan
deneysel yöntemde, deney grubu üzerinde etkisi incelenen yöntem “Probleme Dayalı Öğrenme” (PDÖ)
dir. Kontrol grubunda ise “Geleneksel Öğretim Yöntemleri” kullanılmıştır. Araştırmada uygulanan
yöntemlerin öğrencilerin eleştirel düşünme becerileri üzerindeki etkileri incelenmiştir. Araştırma, özel bir
okulda 7. sınıfa devam eden 46 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonunda PDÖ yönteminin
matematik dersinde öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmede geleneksel öğretim
yöntemlerine göre daha etkili olduğu ortaya koyulmuştur.
Probleme dayalı öğrenme yöntemi matematik öğretimi eleştirel düşünme becerileri
As long as it is not given knowledge about why to learn the information and how to use the information in
education system, it is quite clear that the students will tend to memorize the information. For this reason,
the importance of thinking skills in education is gradually increased in nowadays. The most known
thinking skills can be regarded as scientific thinking, critical thinking, problem solving, induction and
deduction thinking. Critical thinking which is one of these thinking types which is important in
mathematics teaching is necessary for the individuals to be successful in each field in nowadays. The
research was designed basing on an experimental pre-test post-test model. Problem based learning (PBL)
and traditional instruction methods were used in the experiment group and the control group
respectively. The research was conducted with 46 seventh grade students from a private school. The
effects of applied methods on the students’ critical thinking skills were studied in the research. At the end
of the research, it was put forward that PBL method was more effective than the traditional method for
improving the students’ critical thinking in mathematics lesson.
Problem based learning method mathematics teaching critical thinking skills
Diğer ID | JA37CT25ZM |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2009 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 7 Sayı: 2 |