Dilin anlama ve anlatma olmak üzere iki boyutu vardır. Konuşma dilin anlatma boyutu içinde
yer almakta ve kendini ifade etmenin temel aracını oluşturmaktadır. Tutum ise bireyin
çevresindeki herhangi olgu veya nesneye karşı sahip olduğu tepki eğilimidir. Eğitim öğretim
sürecinde öğrencilerin konuşma etkinliğine karşı olumlu tutum geliştirmesi beklenmektedir.
Araştırmada, öğretmen adaylarının sözlü anlatıma ve Sözlü Anlatım dersine yönelik tutumları
belirlenmeye çalışılmıştır. Bunun yanı sıra öğrencilerin tutumlarında cinsiyet faktörünün
etkili olup olmadığı da tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmaya 749 öğretmen adayı
katılmıştır. Sonuçta öğretmen adaylarının çoğunlukla Sözlü Anlatım dersine ve sözlü anlatıma
yönelik olumlu tutum geliştirdikleri tespit edilmiş, cinsiyet değişkeninin tutumlar üzerinde
etkili olmadığı belirlenmiştir.
Language has two dimensions which are understanding and telling. Speaking is included in
telling dimension of the language and is considered as the basic tool for self-expression.
Attitude is the tendency of the individuals to react to the cases or objects around them.
Students are expected to improve a positive attitude towards speaking activity in education
process. In this research, it is proposed to determine the attitudes of teacher candidates
towards oral expression and Oral Expression course. Moreover, it is also aimed at finding
out whether the gender of the teacher candidates affects their attitudes towards Oral
Expression course and oral expression. 749 teacher candidates participated in study. As a
result, it is determined that teacher candidates substantially develop a positive attitude
towards Oral Expression course and oral expression, and gender variable has no effect on
their attitudes.
Language education attitude oral expression speaking education
Diğer ID | JA62NE54HR |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2009 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 7 Sayı: 3 |