Bu çalışmada, eğitim fakültesi müzik eğitimi bölümü öğrencilerinin müzik öğretmenliği
mesleğine yönelik tutumlarını ölçmekte kullanılabilecek bir ölçme aracının (MÖTÖ) geliştirme
aşamaları açıklanmıştır. Var olan koşullarda geliştirilen ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları,
üç üniversitede müzik eğitimi bölümü son sınıf düzeyindeki 194 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Analiz
için SPSS istatistik paket programı kullanılmıştır. MÖTÖ’ nün yapı geçerliğini belirlemek için
faktör analizi yapılmıştır. Faktör analizinde varimax dönüşümlü temel bileşenler analizi yöntemi
kullanılmıştır. Güvenirliği ise iç tutarlık katsayısı (Cronbach alpha) ve bu kapsamda madde toplam
korelasyonları hesaplanmıştır. Faktör yüklerinin 0.60 ile 0.79 arasında değiştiği, Kaiser-Meyer
Olkin (KMO) değerinin a=0.94, güvenirlik çalışması için hesaplanan, iç tutarlık katsayısı
(Cronbach alpha) değerinin a=0.95 olduğu görülmüştür. Bu bulgular, ölçeğin, öğrencilerin müzik
öğretmenliği mesleğine yönelik tutumlarını ölçmekte kullanılabilir geçerli ve güvenilir bir araç
olduğunu göstermektedir.
In this study, the steps in the development of a scale to measure the attitudes of the students
of the music education department of the faculty of Education towards music education have been
explained. The validity and reliability of the scale developed in the present conditions have been
applied to 194 fourth year music education students in three universities. For analysis SPSS
statistics programme has been used. Factor analysis has been used to determine the structural
validity of the scale. In the factor analysis, the main components analysis with varimax
transformation has been used. For the reliability, inner co-efficiency number has been employed
and regarding this, total matter correlations have been calculated. Factor values vary between
0,60 and 0,79; Kaiser-Meyer Olkin value has been measured as a=0,94 and the inner co-efficiency
for the reliability as a= 0,95. These results show that the scale worked on is a reliable and valid
means to measure the attitudes of the students towards music education.
Diğer ID | JA93SP65GN |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2008 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 6 Sayı: 1 |