Bu araştırmanın amacı, az gören öğrencilere, basamaklı öğretim yönteminin, öğretmenin sunumunun art arda
gelen basamaklarda farklı olması, buna karşın öğrencinin art arda gelen basamaklarda aynı becerileri kullanarak tepki
vermesi şeklinde hazırlanan bireyselleştirilmiş öğretim materyalinin, iki basamaklı sayıyla tek basamaklı sayıyı eldeli
toplamayla ilgili amaçları gerçekleştirmelerine yol açıp açmadığını araştırmaktır. Bu araştırmada, etkileşim ünitesinde
yer alan basamak sayısı ve basamakların yerlerinin değiştirilmesi yoluna gidilmiştir. Öğretmenin sunumunun art arda
dört basamakta aynı olması, buna karşın öğrencinin art arda dört basamağın her birinde değişen becerileri kullanarak
tepki vermesi yerine, öğretmenin sunumunun art arda dört basamakta farklı olması, buna karşın öğrencinin art arda
dört basamağın her birinde aynı becerileri kullanarak tepki vermesi şeklinde yapılacak bir uyarlamanın, öğrencilerin
öğrenmelerini kolaylaştırabileceği ve16 basamak yerine 9 basamak kullanılmasının öğretime ayrılan zamanı
azaltabileceği düşünülmüştür. Araştırmanın deneklerini Mitat Enç Görme Engelliler İlköğretim Okulu az görenler
sınıfına devam eden 2. ve 3. sınıf öğrencilerinden 4 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın deseni tek denekli deneysel
desenlerden AB desenidir. Araştırma verileri “Eldeli Toplama Ölçü Aracı” ile toplanmıştır. Bulgulara göre, az gören
öğrencilere, basamaklı öğretim yönteminde öğretmenin sunumu ile öğrenci tepkisinin yer değiştirilerek ve öğretmenin
sunumundan sonra öğrencinin yapılanı öykünmesi, göstermesi ya da yazması tepkilerini içerecek şekilde, 9 basamak
kullanılarak yapabildiklerine göre hazırlanan bireyselleştirilmiş öğretim materyalinin, iki basamaklı sayıyla tek
basamaklı sayıyı eldeli toplamayla ilgili amaçları gerçekleştirmelerine yol açtığı izlenimi edinilmektedir.
Az gören ilköğretim matematik öğretimi eldeli toplama öğretimi basamaklı öğretim materyali
The aim of this study is to determine whether the stepped teaching method helped to realize the aim of in hand
addition of two digit numbers with one digit number for the semi-visual students considering the individualized teaching
material, when the teacher’s presentation is different with the steps that come one after the other student response to it.
In this research the method of the step number at interaction unit and changing the places of the steps has been used.
It is thought that an application; instead of the same presentation of the teacher in all four steps but response
of the students by using the changing skills in all of the four steps, teachers presentation should be different in all four
steps but students should respond to four steps with the same skill, will simplify students learning and using 9 steps
instead of 16 will decrease the time given to education.
The experiment group consists of the study is 4 semi-visual students attending 2nd and 3rd grades of Mithat
Enç Visually Handicapped Primary Education School. The design of the study is AB design of the experimental design.
The data was gathered with In-hand Addition Measurement Instrument’.
According to the findings semi-visual students could realized the individualized teaching material, when the
teacher’s presentation was changed place with the student response and after the teacher’s presentation student
imitates, shows or writes the responses by using 9 steps. Therefore the impression that individualized teaching material
will help to realize the aims on in-hand addition of two digits number and one digit number was gathered.
Partially sighted primary mathematics teaching addition teaching interactive unit teaching according to performanced level
Diğer ID | JA75ES57FK |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2007 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 5 Sayı: 1 |