Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin motivasyon, zaman yönetimi, sınavlara hazırlanma ve sınav kaygısının üstesinden gelebilme becerisine sahip olma durumlarının, cinsiyet, sınıf, öğretim şekli ve anabilim dalı değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Araştırmanın evrenini, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi öğrencileri, örneklemini ise farklı anabilim dalları birinci ve son sınıflarında, 2002-2003 öğretim yılında öğrenim gören 773 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanan, beşli likert tipi 26 sorudan oluşan, anket formuyla toplanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel analizinde, %, ‘t’ testi ve varyans analizi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda, cinsiyet değişkenine göre öğrenciler arasında ders çalışma becerilerine sahip olma açısından bir farklılık bulunmamıştır. Sınıf değişkenine göre de son sınıf öğrencileri lehine (p < 0.05) anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Öğretim şekli değişkenine göre ise zaman yönetimi boyutunda birinci öğretim öğrencileri lehine (p < 0.05) anlamlı farklılıklar görülmüştür. Öğrenim görülen anabilim dalları açısından da farklı anabilim dallarında öğrenim gören öğrenciler arasında (p < 0.05) anlamlı farklılıklar görülmüştür. Ders çalışmaları ilgili boyutlar arasında pozitif yönde anlamlı ilişkiler bulunmuştur.
Ders çalışma becerisi motivasyon zaman yönetimi sınavlara hazırlanma
In this resarch, it was conducted to exame if there is a meaningful difference regarding the students motivation, time management, preparation for the examination and their score of examination anxiety management according to sex, classroom, education way and discipline’ variables. There were 9599 students who were educated at the Faculty of Education of Atatürk University between 2002 and 2003. The sample of this study consists of 773 freshmen and senior students from different disciplines. The information about ability to study was gathered through a questionaire, developed by resarchers, which is consists of 26 questions of the type five likert. Data were analyzed using percantage, “t” test and the analysis of variance statistical techniques. Based on this finding, among female and male students there was not any statistical difference. The reason for the seniors’ superiority to the freshmen was the positive influence of their school. Depending on they were daytime or evening class students, the reason for the latter’s better time management was that the former. The difference depending on the discipline was the different structure of each and every department.
The ability to study motivation time management preparation for the examination
Diğer ID | JA52AK83VU |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2004 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2004 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Cilt: 2 Sayı: 2 |