Bu araştrmada üniversite öğrencilerine verilen etkin dinleme becerisi eğitiminin, dinleme becerilerineetkisi incelenmiştir. Araştrma Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi 1999-2000 öğretim yılbirinci snfta okuyan ve dinleme becerileri düşük olan 30 kişilik bir öğrenci grubu (15 deney grubu, 15 kontrolgrubu) ile gerçekleştirilmiştir. Örencilere alt haftadan oluan etkin dinleme becerisi eitimi verilmitir.Veriler, aratrma kapsamnda aratrc ve Prof. Dr. Yldz Kuzgun tarafndan gelitirilen “Dinleme BecerisiÖlçei” ile elde edilmitir. Verilerin analizinde tekrarl ölçümlerde çift yönlü varyans analizi kullanlmtr.Uygulanan istatistiksel ilem sonunda deney grubunun dinleme becerilerinde son-test ve izleme testinde anlamlbir düzeyde art olduu görülmütür.
Bu araştrmada üniversite öğrencilerine verilen etkin dinleme becerisi eğitiminin, dinleme becerilerineetkisi incelenmiştir. Araştrma Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi 1999-2000 öğretim yılbirinci snfta okuyan ve dinleme becerileri düşük olan 30 kişilik bir öğrenci grubu (15 deney grubu, 15 kontrolgrubu) ile gerçekleştirilmiştir. Örencilere alt haftadan oluan etkin dinleme becerisi eitimi verilmitir.Veriler, aratrma kapsamnda aratrc ve Prof. Dr. Yldz Kuzgun tarafndan gelitirilen “Dinleme BecerisiÖlçei” ile elde edilmitir. Verilerin analizinde tekrarl ölçümlerde çift yönlü varyans analizi kullanlmtr.Uygulanan istatistiksel ilem sonunda deney grubunun dinleme becerilerinde son-test ve izleme testinde anlamlbir düzeyde art olduu görülmütür.
Other ID | JA93KV86SJ |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2004 |
Submission Date | June 1, 2004 |
Published in Issue | Year 2004 Volume: 2 Issue: 2 |
The Journal of Turkish Educational Sciences is published by Gazi University.