BibTex RIS Kaynak Göster

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE VERİLEN ETKİN DİNLEME BECERİSİ EĞİTİMİNİN DİNLEME BECERİSİNE ETKİSİ

Yıl 2004, Cilt: 2 Sayı: 2, 237 - 251, 01.06.2004

Öz

Bu araştrmada üniversite öğrencilerine verilen etkin dinleme becerisi eğitiminin, dinleme becerilerineetkisi incelenmiştir. Araştrma Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi 1999-2000 öğretim yılbirinci snfta okuyan ve dinleme becerileri düşük olan 30 kişilik bir öğrenci grubu (15 deney grubu, 15 kontrolgrubu) ile gerçekleştirilmiştir. Örencilere alt haftadan oluan etkin dinleme becerisi eitimi verilmitir.Veriler, aratrma kapsamnda aratrc ve Prof. Dr. Yldz Kuzgun tarafndan gelitirilen “Dinleme BecerisiÖlçei” ile elde edilmitir. Verilerin analizinde tekrarl ölçümlerde çift yönlü varyans analizi kullanlmtr.Uygulanan istatistiksel ilem sonunda deney grubunun dinleme becerilerinde son-test ve izleme testinde anlamlbir düzeyde art olduu görülmütür.

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE VERİLEN ETKİN DİNLEME BECERİSİ EĞİTİMİNİN DİNLEME BECERİSİNE ETKİSİ

Yıl 2004, Cilt: 2 Sayı: 2, 237 - 251, 01.06.2004

Öz

Bu araştrmada üniversite öğrencilerine verilen etkin dinleme becerisi eğitiminin, dinleme becerilerineetkisi incelenmiştir. Araştrma Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi 1999-2000 öğretim yılbirinci snfta okuyan ve dinleme becerileri düşük olan 30 kişilik bir öğrenci grubu (15 deney grubu, 15 kontrolgrubu) ile gerçekleştirilmiştir. Örencilere alt haftadan oluan etkin dinleme becerisi eitimi verilmitir.Veriler, aratrma kapsamnda aratrc ve Prof. Dr. Yldz Kuzgun tarafndan gelitirilen “Dinleme BecerisiÖlçei” ile elde edilmitir. Verilerin analizinde tekrarl ölçümlerde çift yönlü varyans analizi kullanlmtr.Uygulanan istatistiksel ilem sonunda deney grubunun dinleme becerilerinde son-test ve izleme testinde anlamlbir düzeyde art olduu görülmütür.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA93KV86SJ
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zeynep Cihangir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2004
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Cihangir, Z. (2004). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE VERİLEN ETKİN DİNLEME BECERİSİ EĞİTİMİNİN DİNLEME BECERİSİNE ETKİSİ. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 237-251.

                                                                                                    Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Gazi Üniversitesi Rektörlüğü tarafından yayınlanmaktadır.

                                                                                                                                      Creative Commons Lisansı