Drama, lider ve katılımcıların atölye ortamında rol oynama, doğaçlama gibi tiyatro tekniklerini kullanarak bir olayı, anıyı, kavramı, konuyu, düşünceyi canlandırması olarak ifade edilebilir. Drama çalışmalarına katılan bireylerin, çalışmalar sırasında kendilerini ve diğer katılımcıları tanıma, iletişim becerilerini geliştirme, kendini anlama ve ifade etme berecisini geliştirme gibi bazı olumlu kazanımları olmaktadır. Bu çalışmada, dramanın önemi, uygulama basamakları, drama sürecindeki ögeler üzerinde durulmuştur.
Drama can be defined as the animation of an event, a memory, a concept, a topic, or an idea by means of role playing, and improvisation. Individuals participating in drama acquire something positive such as knowing himself and other participants, developing communication skills, understanding himself and expressing himself. This study focuses on the importance of drama and the steps and elements involved.
Other ID | JA37DR88VG |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2003 |
Submission Date | June 1, 2003 |
Published in Issue | Year 2003 Volume: 1 Issue: 2 |
The Journal of Turkish Educational Sciences is published by Gazi University.