Drama, lider ve katılımcıların atölye ortamında rol oynama, doğaçlama gibi tiyatro tekniklerini kullanarak bir olayı, anıyı, kavramı, konuyu, düşünceyi canlandırması olarak ifade edilebilir. Drama çalışmalarına katılan bireylerin, çalışmalar sırasında kendilerini ve diğer katılımcıları tanıma, iletişim becerilerini geliştirme, kendini anlama ve ifade etme berecisini geliştirme gibi bazı olumlu kazanımları olmaktadır. Bu çalışmada, dramanın önemi, uygulama basamakları, drama sürecindeki ögeler üzerinde durulmuştur.
Drama can be defined as the animation of an event, a memory, a concept, a topic, or an idea by means of role playing, and improvisation. Individuals participating in drama acquire something positive such as knowing himself and other participants, developing communication skills, understanding himself and expressing himself. This study focuses on the importance of drama and the steps and elements involved.
Diğer ID | JA37DR88VG |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2003 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2003 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 1 Sayı: 2 |