Müfredat programlarının sosyolojik boyutlarından birisi de, açık müfredat dışında bir de gizli ya da örtük müfredat kavramının varlığıdır. Ders dışı etkinlikleri de içine alan, yazılı olmayan bir kavramdır. Amaçlanmış ya da amaçlanmamış bir öğrenim sonucunu ifade eder. Öğrenenler, bu konuda açıkça bilgilendirilmemiştir. Gizli müfredat aracılığı ile eğitim kurumu içinde toplumsal denetim sağlanır. Resmî ve açık müfredatın yanı sıra belirli değer, tutum ve ilkelerden oluşan bir gizli müfredat, öğretmenler tarafından öğrencilere örtük, kapalı biçimde aktarılır. Böylece kültürel yeniden üretim gerçekleştirilmiş olur. Açık müfredattan daha etkin olabilir.
One of the sociological aspects of the curriculum development is the “hidden curriculum” or “covert curriculum”. This concept covering extra-curricular activities is unwritten, implying extra curriculum activities and aimed or not-aimed. The students are not informed clearly in this subject. The social control is realized by hidden curriculum in the educational institution. The hidden curriculum, besides formal and open curriculum, contains some values and principles and is transmitted by the teachers to the students in a covert form. In this way, the cultural reproduction can be realized. It can be more effective than the open curriculum.
Open curriculum curriculum hidden curriculum culturally reproduction conflict paradigm
Diğer ID | JA99EE48DJ |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2003 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2003 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 1 Sayı: 1 |