BibTex RIS Kaynak Göster

GİZLİ MÜFREDAT EĞİTİM SOSYOLOJİSİ AÇISINDAN BİR KAVRAM ÇÖZÜMLEMESİ

Yıl 2003, Cilt: 1 Sayı: 1, 0 - 0, 01.03.2003

Öz

Müfredat programlarının sosyolojik boyutlarından birisi de, açık müfredat dışında bir de gizli ya da örtük müfredat kavramının varlığıdır. Ders dışı etkinlikleri de içine alan, yazılı olmayan bir kavramdır. Amaçlanmış ya da amaçlanmamış bir öğrenim sonucunu ifade eder. Öğrenenler, bu konuda açıkça bilgilendirilmemiştir. Gizli müfredat aracılığı ile eğitim kurumu içinde toplumsal denetim sağlanır. Resmî ve açık müfredatın yanı sıra belirli değer, tutum ve ilkelerden oluşan bir gizli müfredat, öğretmenler tarafından öğrencilere örtük, kapalı biçimde aktarılır. Böylece kültürel yeniden üretim gerçekleştirilmiş olur. Açık müfredattan daha etkin olabilir.

HIDDEN CURRICULUM A CONCEPT ANALYSIS BASED ON EDUCATIONAL SOCIOLOGY

Yıl 2003, Cilt: 1 Sayı: 1, 0 - 0, 01.03.2003

Öz

One of the sociological aspects of the curriculum development is the “hidden curriculum” or “covert curriculum”. This concept covering extra-curricular activities is unwritten, implying extra curriculum activities and aimed or not-aimed. The students are not informed clearly in this subject. The social control is realized by hidden curriculum in the educational institution. The hidden curriculum, besides formal and open curriculum, contains some values and principles and is transmitted by the teachers to the students in a covert form. In this way, the cultural reproduction can be realized. It can be more effective than the open curriculum.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA99EE48DJ
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mahmut Tezcan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2003
Gönderilme Tarihi 1 Mart 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tezcan, M. (2003). GİZLİ MÜFREDAT EĞİTİM SOSYOLOJİSİ AÇISINDAN BİR KAVRAM ÇÖZÜMLEMESİ. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1).

                                                                                                    Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Gazi Üniversitesi Rektörlüğü tarafından yayınlanmaktadır.

                                                                                                                                      Creative Commons Lisansı