Bu araştırma,
sınıf öğretmeni adaylarına disiplinler arası bir yaklaşımla ilkokul programında
yer alan derslerin kazanımlarını bir tema etrafında birbirleriyle nasıl
ilişkilendirebileceklerine ve bir projenin nasıl yapabileceğine dair deneyim
yaşamaları düşüncesiyle yapılmıştır. Ayrıca, çalışmada ele alınan proje ile mezun
olduklarında farklı bölgelerde çalışma hayatına başlayacak olan öğretmen
adaylarının kültürler arası iletişim ve etkileşim becerilerini geliştirmelerine
katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Bu amaçla öğrencilere “Görsel Kültürün Gücü”
ana teması altında bireysel projeler hazırlatılmıştır. Çalışmanın amacı “Görsel
Kültürün Gücü” teması üzerine yaptırılan proje çalışmasına yönelik sınıf öğretmeni
adaylarının görüşlerini ortaya koymaktır.
Araştırma nitel araştırma
yaklaşımıyla ele alınan bir durum çalışması niteliği taşımaktadır. Çalışma
2014-2015 Eğitim-öğretim yılı güz dönemi boyunca Ankara Gazi Eğitim Fakültesi,
Temel Eğitim – Sınıf Eğitimi A.B.D. 3.sınıfına devam eden 87 öğrenci ile
gerçekleştirilmiştir. Çalışma 3.sınıfta “Matematik Öğretimi II” dersinde hafta
içi birer ders (50’) ve hafta sonları gün boyunca çalışarak 14 hafta devam
etmiştir. Çalışma sonunda proje ürünleri aynı fakültede gerçekleştirilen
uluslararası bir sempozyum süresince (21-23 Ekim 2015) Gazi Konser Salonunda sergilenmiştir.
Proje sürecinin değerlendirilmesi amacıyla öğrencilere sekiz sorudan oluşan
açık uçlu görüş formu uygulanmıştır. Formlarda belirtilen görüşler nitel
araştırma yaklaşımına göre ele alınmış ve içerik analizine tabi tutulmuştur.
Öğrenci görüşlerine göre proje süreci değerlendirildiğinde, öğrencilerin
projeye yönelik daha çok olumlu düşünceler içinde oldukları söylenebilir.
Öğrenciler, proje ile kendi ve farklı kültürleri araştırma, tanıma ve bilgi
edinme fırsatları bulduklarını belirtmişlerdir. Ayrıca proje ile tasarım yapma
fırsatları bulmuşlardır. Öğrenciler süreçte; zaman, içerik, tasarım ve
disiplinlerarası ilişkilendirme konularında farklı nedenlerden kaynaklı
sorunlar yaşadıklarını belirtmişlerdir.
Öğretmen eğitimi kültürlerarası iletişim disiplinlerarası yaklaşım proje tabanlı öğrenme
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Ocak 2017 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 14 Sayı: 1 |