Bu çalışmanın amacı lise öğrencilerinin Kariyer Karar Verme Güçlüklerinin
Ve Ego Kimlik Statülerini arasındaki ilişkinin araştırılmasıdır. Araştırma
grubu 9. 10. ve 11. Sınıfa devam eden toplam 608 öğrenciden oluşmaktadır. Veri
toplamak için lise öğrencileri için Kariyer Karar Verme Güçlükleri Ölçeğinin
revize edilmiş formu (KKVGÖ-LFR, Bacanlı, Doğan ve Hamamcı, 2012) , Kimlik
Statülerini belirlemek maksadıyla Bennion ve Adams (1986) tarafından
geliştirilen Genişletilmiş Objektif Ego Kimlik Statüsü Ölçeği ve Kişisel Bilgi
Formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde Pearson Momentler Çarpım Korelasyon
ve Regresyon Tekniği kullanılmıştır. Ego Kimlik Statüleri ile Kariyer Karar
Verme Güçlükleri arasında anlamlı düzeyde ilişki olduğu görülmüştür, Kariyer
Karar Verme Güçlükleri toplam puanına göre Başarılı Kimlik, Moratoryum kimlik
ve Dağınık kimliğin Kariyer Karar Verme Güçlükleri Toplam puanının önemli
yordayıcıları olduğu bulunmuştur. Sonuçlar, ilgili alan yazına dayanılarak
tartışılmış ve gelecek araştırmalara yönelik öneriler sunulmuştur.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2017 |
Submission Date | February 23, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 15 Issue: 1 |
The Journal of Turkish Educational Sciences is published by Gazi University.