Bu
araştırma nitel bir yaklaşımla yapılandırılmıştır. Nitel araştırma türlerinden
betimsel analiz kullanılmıştır. Çalışmanın amacı, sosyal sermayenin eğitimle
olan ilişkisini literatür taramasıyla elde edilen veriler ışığında saptamak ve
değerlendirmektir. Tarama modeliyle oluşturulan bu çalışmada, meslek, güven
düzeyi ve eğitim seviyesi arasında güçlü bir bağlantı olduğu, eğitim kültürü ve
eğitsel faktörlerin sosyal ağlara katılıma, güven kavramına ve sivil katılıma
olumlu etkisi olduğu, eğitimin beşeri kalkınmaya etkisi ile güven ve sosyal
refah ortamına katkıda bulunduğu, eğitim ortamı, eğitsel faaliyetler, müfredat
ve pedagoji başta olmak üzere tüm eğitsel faktörlerin sosyal sermaye oluşumunu
etkilediği bulgularına ulaşılmıştır. Çalışmada, ele alınan soruna; bir sosyal
sermaye belirleyicisi ve beşeri kalkınma göstergesi olarak eğitimin önemi,
sosyal sermaye unsurları, eğitim ve öğretim süreçleri, sosyal uyum ve eğitim
politikaları, aile ve sosyal çevrenin eğitim ortamına etkisi başlıkları altında
cevap aranmıştır. Sonuç olarak, eğitim ve sosyal sermaye arasında güçlü bir
etkileşimin bulunduğu görülmüştür. Eğitim, sosyal becerileri geliştirerek
sosyal sermaye birikimine katkıda bulunabilir. Eğitim kurumları, bireylere
kültür ve değerlerin aktarılması yanında, bireylerin statü ve gelir düzeyine
olan etkisiyle sivil katılıma ve sosyal uyuma etki edebilir. Eğitim kültürünü
oluşturan faktörlerin, vatandaşlık eğitiminin boyutlarını olumlu etkileyerek
sosyal sermaye düzeyine katkıda bulunabileceği söylenebilir.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2017 |
Submission Date | March 24, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 15 Issue: 1 |
The Journal of Turkish Educational Sciences is published by Gazi University.