Year 2020, Volume 18 , Issue 1, Pages 415 - 436 2020-06-26

Başlangıç Piyano Eğitiminde Nota Okuma Yaklaşımları: Orta Do, Aralıksal ve Çoklu Ton Yaklaşımlarının İncelenmesi

Burcu KALKANOĞLU [1]


Piyano eğitiminde müziğin nasıl çalınması gerektiğini bilmek kadar müziğin nasıl okunacağını bilmek de önemli bir beceridir. Piyano çalmaya başlarken en temel amaç olarak görülen nota okuma becerisi için farklı öğretim yaklaşımları bulunmaktadır. Bu araştırmanın amacı, nota okuma yaklaşımlarını açıklamak ve bu yaklaşımlara göre hazırlanmış başlangıç piyano metotlarının incelenmesidir. Araştırmada, Learning to Play Piano 1: Premier, The Music Tree Time to Begin ve Piano Adventures metotları incelenmiştir. Nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Verilerin toplanması için doküman incelemesi yöntemi kullanılmış; verilerin analizi için ise betimsel ve içerik analizi yapılmıştır. Metotların konulara göre dağılımı tablolaştırılarak frekans ve yüzde analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler doğrultusunda, incelenen yaklaşımlara göre hazırlanmış metotların her birinin farklı güçlü yanları bulunduğu ortaya çıkmıştır. Fakat bu yaklaşımların sadece birini uygulamak yerine tercih edilen yaklaşımların karma şeklinde kullanılması başlangıç piyano eğitimi için daha olumlu olacağı yönünde sonuçlara ulaşılmıştır. Bu sonuçlar doğrultusunda İncelenen yaklaşımlar ile ilgili daha net ve sağlıklı sonuçlar alabilmek adına deneysel çalışmalarla desteklenmesi önerilmektedir.
Piyano Eğitimi
  • Agay, D. (1992). Learning to Play Piano Book 1: Premier. U.S.A.: Yorktown Music Press. Arslanoğlu, İ. (2016). Bilimsel Yöntem ve Araştırma Teknikleri. Ankara: Gazi Kitabevi. Babacan, E. (2014). Aday müzik öğretmenlerinin piyano eğitimi sürecindeki bireysel çalışma yöntemlerinin değerlendirilmesi. Sanat Eğitim Dergisi, 2(1):1-16. Bastien, J.W. (1973). How to Teach Piano Successfully. San Diego, CA: kjos Music Company. Cathcart, S. (2013). The UK Piano Teacher in The Twenty-First Century exploring common practices, expertise, values, attitudes and motivation to teach. Doctoral Thesis, University of London, London. Chen, Y.C. (2013). A Comparasion of The Music Tree, Piano Adventures, and Hal Leonard Student Library for beginners piano teachers. Doctoral dissertation, The University of Alabama, Tuscaloosa-Alabama. Clark, F., Goss, L. & Holland, S.(2000). The Music Tree Time to Begin Miami: Summy-Birchard Music. DiCienzo, A. (2019). A comparasion of the middle C and the mixed intervallic reading approaches on music reading among beginner piano students. Master thesis, University of Ottawa, Canada. Emond. B. & Comeau, G. (2013). Cognitive modelling of early music reading skill acquisiton for piano: A comparison of the Middle-C and Intervallic methods. Cognitive Systems Research, 24 Ercan, N. (2008). Piyano Eğitiminde İlke ve Yöntemler. Ankara: Sözkesen. Ertem, Ş. (2011). Orta düzey piyano eğitimi için repertuar seçme ilkeleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(2):645-652. Faber, N. & Faber, R. (2011). Piano Adventures Lesson Book:Premier Level. 2nd edition, Ann Arber: Dovetree Production. Jacobson, J.M. (2015). Professional Piano Teaching. A Comprehensive Piano Pedagogy Textbook. Ed. E.L. Lancaster& Albert Mendoza. Los Angeles: Alfred Music. Thomas-Lee, P.M . (2003). Piano pedagogy for four-and five- year- olds: An analysis of selected piano methos for teaching preschool children. Doctoral thesis, The University of Georgia, Athens, Georgia. Thompson, J.W. (1973). How to Teach Piano Successfully. Park Ridge, Illinois: General Words and Music Co./ Neil A. Kjos, Jr. Uszler, M., Gordon, S. & Smith, S.M. (2000). The Well-Tempered Keyboard Teacher. U.S.A.: Schirmer Books. Yıldırım, A. & Şimşek. H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin.
Primary Language tr
Subjects Education, Scientific Disciplines
Journal Section Articles
Authors

Orcid: 0000-0003-3696-5907
Author: Burcu KALKANOĞLU (Primary Author)
Institution: Trabzon Üniversitesi
Country: Turkey


Dates

Application Date : April 25, 2020
Acceptance Date : May 31, 2020
Publication Date : June 26, 2020

Bibtex @research article { tebd726858, journal = {Türk Eğitim Bilimleri Dergisi}, issn = {}, eissn = {2459-1912}, address = {Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bosna Binası 1.Kat 102 Nolu Oda Yenimahalle/Ankara}, publisher = {Gazi University}, year = {2020}, volume = {18}, pages = {415 - 436}, doi = {10.37217/tebd.726858}, title = {Başlangıç Piyano Eğitiminde Nota Okuma Yaklaşımları: Orta Do, Aralıksal ve Çoklu Ton Yaklaşımlarının İncelenmesi}, key = {cite}, author = {Kalkanoğlu, Burcu} }
APA Kalkanoğlu, B . (2020). Başlangıç Piyano Eğitiminde Nota Okuma Yaklaşımları: Orta Do, Aralıksal ve Çoklu Ton Yaklaşımlarının İncelenmesi . Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , 18 (1) , 415-436 . DOI: 10.37217/tebd.726858
MLA Kalkanoğlu, B . "Başlangıç Piyano Eğitiminde Nota Okuma Yaklaşımları: Orta Do, Aralıksal ve Çoklu Ton Yaklaşımlarının İncelenmesi" . Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 18 (2020 ): 415-436 <https://dergipark.org.tr/en/pub/tebd/issue/55173/726858>
Chicago Kalkanoğlu, B . "Başlangıç Piyano Eğitiminde Nota Okuma Yaklaşımları: Orta Do, Aralıksal ve Çoklu Ton Yaklaşımlarının İncelenmesi". Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 18 (2020 ): 415-436
RIS TY - JOUR T1 - Başlangıç Piyano Eğitiminde Nota Okuma Yaklaşımları: Orta Do, Aralıksal ve Çoklu Ton Yaklaşımlarının İncelenmesi AU - Burcu Kalkanoğlu Y1 - 2020 PY - 2020 N1 - doi: 10.37217/tebd.726858 DO - 10.37217/tebd.726858 T2 - Türk Eğitim Bilimleri Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 415 EP - 436 VL - 18 IS - 1 SN - -2459-1912 M3 - doi: 10.37217/tebd.726858 UR - https://doi.org/10.37217/tebd.726858 Y2 - 2020 ER -
EndNote %0 Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Başlangıç Piyano Eğitiminde Nota Okuma Yaklaşımları: Orta Do, Aralıksal ve Çoklu Ton Yaklaşımlarının İncelenmesi %A Burcu Kalkanoğlu %T Başlangıç Piyano Eğitiminde Nota Okuma Yaklaşımları: Orta Do, Aralıksal ve Çoklu Ton Yaklaşımlarının İncelenmesi %D 2020 %J Türk Eğitim Bilimleri Dergisi %P -2459-1912 %V 18 %N 1 %R doi: 10.37217/tebd.726858 %U 10.37217/tebd.726858
ISNAD Kalkanoğlu, Burcu . "Başlangıç Piyano Eğitiminde Nota Okuma Yaklaşımları: Orta Do, Aralıksal ve Çoklu Ton Yaklaşımlarının İncelenmesi". Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 18 / 1 (June 2020): 415-436 . https://doi.org/10.37217/tebd.726858
AMA Kalkanoğlu B . Başlangıç Piyano Eğitiminde Nota Okuma Yaklaşımları: Orta Do, Aralıksal ve Çoklu Ton Yaklaşımlarının İncelenmesi. TEBD. 2020; 18(1): 415-436.
Vancouver Kalkanoğlu B . Başlangıç Piyano Eğitiminde Nota Okuma Yaklaşımları: Orta Do, Aralıksal ve Çoklu Ton Yaklaşımlarının İncelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 2020; 18(1): 415-436.