Piyano eğitiminde müziğin nasıl çalınması gerektiğini bilmek kadar müziğin nasıl okunacağını bilmek de önemli bir beceridir. Piyano çalmaya başlarken en temel amaç olarak görülen nota okuma becerisi için farklı öğretim yaklaşımları bulunmaktadır. Bu araştırmanın amacı, nota okuma yaklaşımlarını açıklamak ve bu yaklaşımlara göre hazırlanmış başlangıç piyano metotlarının incelenmesidir. Araştırmada, Learning to Play Piano 1: Premier, The Music Tree Time to Begin ve Piano Adventures metotları incelenmiştir. Nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Verilerin toplanması için doküman incelemesi yöntemi kullanılmış; verilerin analizi için ise betimsel ve içerik analizi yapılmıştır. Metotların konulara göre dağılımı tablolaştırılarak frekans ve yüzde analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler doğrultusunda, incelenen yaklaşımlara göre hazırlanmış metotların her birinin farklı güçlü yanları bulunduğu ortaya çıkmıştır. Fakat bu yaklaşımların sadece birini uygulamak yerine tercih edilen yaklaşımların karma şeklinde kullanılması başlangıç piyano eğitimi için daha olumlu olacağı yönünde sonuçlara ulaşılmıştır. Bu sonuçlar doğrultusunda İncelenen yaklaşımlar ile ilgili daha net ve sağlıklı sonuçlar alabilmek adına deneysel çalışmalarla desteklenmesi önerilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 25 Nisan 2020 |
Kabul Tarihi | 31 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 18 Sayı: 1 |