2020 yılında bütün insanlığı etkisi altına alan Covid19 pandemi süreci, birçok alanda ve sektörde köklü değişiklikler yapılmasını zorunlu kılmıştır. Eğitim-öğretim alanı da bu değişikliklerden fazlasıyla etkilenmiştir ve tüm eğitim kurumları internet tabanlı uzaktan eğitim uygulamalarına ve teknolojilerine daha fazla önem vermek durumunda kalmışlardır. Bu çalışmanın amacı; eş zamanlı uzaktan eğitimle yabancı dil öğretimiyle ilgili uygulayıcıların görüşlerini incelemek ve onların süreçte yaşadıklarını ve düşüncelerini analiz edip ileriye dönük önerilerde bulunmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2019-2020 akademik yılı içerisinde, Türkiye’de bir devlet üniversitesinin yabancı dil yüksekokulunun hazırlık biriminde görev yapmakta olan öğretim elemanları oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri araştırmacılar tarafından oluşturulmuş açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler üzerinde içerik analizi yapılmıştır. Çalışmanın sonucunda, eş zamanlı uzaktan eğitimin zaman-mekân esnekliği sağlaması, farklı kaynaklara ve materyallere erişimi ve paylaşımı kolaylaştırması, sınıf baskısının önüne geçebilmesi, disiplin problemlerini önleyebilmesi gibi fırsatlarının olmasına rağmen geleneksel yüz yüze eğitimin öğrencilerle bire bir ilgilenebilme, göz teması kurabilme, beden diliyle anlaşabilme gibi sınıf yönetimiyle ilgili, derse aktif katılımı ve motivasyonu daha kolay sağlama gibi ders süreciyle ilgili ve ölçme değerlendirmeyle ilgili avantajlarından dolayı daha verimli bulunduğu ortaya çıkmıştır.
Eş zamanlı uzaktan eğitim Öğretim elemanları Yabancı dil Covid19 pandemi
The Covid19 pandemic process that has affected all humanity in 2020 has made it necessary to make radical changes in many areas and sectors. The field of education has also been greatly affected by these changes, and all educational institutions have had to give more importance to internet-based distance education applications and technologies. The aim of this study is to analyze the opinions of the lecturers in foreign language teaching via synchronous distance education and their experiences and thoughts in this process and to make suggestions for future research. The study group consisted of the lecturers working at the preparatory department of the school of foreign languages of a state university in Turkey in the 2019-2020 academic years. The data of the study were collected by a semi-structured interview form which consisted of open-ended questions and was prepared by the researchers. The data obtained from the research were analyzed thanks to content analysis. The results of the study indicated that traditional face-to-face education was more effective and had various advantages related to classroom management such as face-to-face communicating with students, establishing eye contact, using body language; increasing active participation and motivation and easier testing and evaluation yet synchronous distance education also offered a lot of opportunities such as providing time-space flexibility, facilitating access and sharing different resources and materials, reducing classroom pressure and preventing disciplinary problems.
Synchronous distance education Lecturers Foreign language The Covid19 pandemic
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 22 Ağustos 2020 |
Kabul Tarihi | 21 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 18 Sayı: 2 |