Research Article
BibTex RIS Cite

Ters Yüz Sınıf Uygulamasında Klinik Öğrenme İkliminin Değerlendirilmesi

Year 2018, , 24 - 40, 31.12.2018
https://doi.org/10.25282/ted.433132

Abstract

Giriş; Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi kulak burun boğaz klinik stajında ters yüz sınıf uygulanmaktadır. Ters yüz sınıf uygulamasında öğrenciler mesai saatlerini klinik hizmetlerde değerlendirirken, çevrimiçi sunulan dersleri ise bağımsız çalışma saatlerinde izlemektedirler. Bu çalışmada ters yüz sınıf stratejisinin öğrenci klinik öğrenme iklim algısındaki etkisi araştırılmıştır.

Gereç ve Yöntem: Veriler Klinik Öğrenme İklim Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Yetmiş altı öğrenci ölçek formunu doldurmuştur. Sonuçlar önceden rapor edilmiş ulusal verilerle karşılaştırılmıştır. Ayrıca öğrenci yazılı geri bildirimleri içeriği incelenmiş ve bu içerikler ilgili ölçek maddeleri altında toplanmıştır. Bu şekilde geri bildirimlerden elde dilen ipuçları ile Klinik Öğrenme İklim ölçek sonuçları açıklanmaya çalışılmıştır.

Bulgular: Çalışma grubunun puanları ulusal puanlardan daha yüksek bulunmuştur. Toplam ölçek puan ortalamaları ulusalda 118.47±20.85 iken, araştırma grubunda (PAÜKBB) 149.65 ±12.04 bulunmuştur. En yüksek fark ise klinik eğitim ortamı alt ölçek puanında ortaya çıkmıştır (Ulusal 75.19±16.01 vs PAÜKBB 101.81 ± 8.55). Yazılı geri bildirimlerde de bu nicel verileri açıklayabilecek çok sayıda öğrenci yorumuna rastlanmıştır.


Sonuç: Ters yüz sınıf uygulamasının öğrencilerin klinik öğrenme iklim algısını pozitif olarak etkilediği yönünde kanıtlar elde edilmiştir. Bu başarının bir kısmının öğretim üyelerinin ve uzmanlık öğrencilerinin klinik eğitim sürecine aktif katılımına da bağlı olduğu göz ardı edilmemelidir.

References

  • 1. Yılmaz, N.D. (2010) Tıp Öğrencilerinin Öğrenme İklimi Algılarının; Akademik Öz yeterlik, Hekimlik Mesleğine Yönelik Tutum ve Akademik Başarı Açısından İncelenmesi. Doktora Tezi, Ege Üniversitesi, İzmir.
  • 2. Balkan, A. Hemşirelik yüksekokulu öğrencilerinin klinik öğrenme iklimi algılarının akademik başarıya etkisinin değerlendirilmesi. file:///C:/Users/user/Downloads/409664%20(3).pdf
  • 3. Roff S, McAleer S. What is educational climate? Med Teach. 2001;23(4):333-334.
  • 4. Yılmaz Demiral N. Mezuniyet sonrası tıp eğitiminde: Öğrenme ortamı ve öğrenme iklimi. Türkiye Klinikleri J Med Educ-Special Topics 2016;1:1-7.
  • 5. Yilmaz ND, Velipasaoglu S, Ozan S, Basusta BU, Midik O, Mamakli S, Karaoglu N, Tengiz F, Durak Hİ, Sahin H. A multicenter study : how do medical students perceive clinical learning climate? Med Educ Online. 2016;21:30846.
  • 6. Kara CO. (2016) Tıp Fakültesi Klinik Eğitiminde “Ters Yüz Sınıf Modeli” kullanılabilir mi? Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi, Antalya. 7. Kara CO. Ters yüz sınıf Tıp Eğitimi Dünyası 15;12-26, 2016.
  • 8. Baris Sezer &Ece Abay. Looking at the Impact of the Flipped Classroom Model in Medical Education. Scand J Educ Research 2018 (in press)
  • 9. Kara CO. Ters yüz sınıf Toraks Cerrahisi Bülteni 2015; 9: 224-8
  • 10. Karim J, Al-Halabi B, Marwan Y, Sadeq H, Dawas A, Al-Abdulrazzaq D. The educational environment of the undergraduate medical curriculum at Kuwait University. Adv Med Educ Pract. 2015 ;6:297-303.
  • 11. Dolmans DH, Wolfhagen IH, Heineman E, Scherpbier AJ. Factors adversely affecting student learning in the clinical learning environment: a student perspective. Educ Health (Abingdon). 2008;21:32.
  • 12. Boor K, Scheele F, van der Vleuten CP, Teunissen PW, den Breejen EM, Scherpbier AJ. How undergraduate clinical learning climates differ: a multi-method case study. Med Educ. 2008; 42:1029-36.
  • 13. Kendall ML, Hesketh EA, Macpherson SG. The learning environment for junior doctor training--what hinders, what helps. Med Teach. 2005;27:619-24.
  • 14. Daloğlu M, Şenol Y. Multiprofesyonel Eğitim: Avantajlar, Zorluklar ve Program Geliştirme Önerileri. Tıp Eğitimi Dünyası 2018; 17: 5-12.

Evaluation of Clinical Learning Climate ın a Flipped Classroom Implementation

Year 2018, , 24 - 40, 31.12.2018
https://doi.org/10.25282/ted.433132

Abstract

Background: Flipped classroom has been used in otolaryngology clerkship education at Pamukkale University Medical Faculty. In this flipped classroom implementation while classroom lectures are offered online, students participate in clinical practices at these times. This study investigated the effect of this flipped classroom strategy on student’s clinical learning climates perceptions

Materials and Methods: Data were collected using the Clinical Learning Climate Scale. Seventy-six students filled the scale form. The results were compared with previously reported national data. Students’ written feedbacks were analysed and gathered under related scale items. In this way, we tried to explain the results of the Clinical Learning Climate Scale using clues from feedback. The results are compared with previously reported national data. In addition, student written feedback was assessed by content analysis.

Results: Scores of the study group were higher than the groups of national study. 

While the total scale points was 118.47 ± 20.85 in national study, it was found as 149.65 ± 12.04 in research group (PAÜKBB). The highest difference was found in the clinical education subscale’s points (National 75.19 ± 16.01 vs PAÜKBB 101.81 ± 8.55). Written feedback also includes a large number of student comments that could explain this quantitative data.

Conclusion: Evidences have been obtained that the application of the flipped classroom strategy has a positive impact on the students' clinical learning climate perception. 

It should not be forgotten that this success is partly due to the flipped classroom strategy as well as the active participation of faculty members and residents in clinical education.

References

  • 1. Yılmaz, N.D. (2010) Tıp Öğrencilerinin Öğrenme İklimi Algılarının; Akademik Öz yeterlik, Hekimlik Mesleğine Yönelik Tutum ve Akademik Başarı Açısından İncelenmesi. Doktora Tezi, Ege Üniversitesi, İzmir.
  • 2. Balkan, A. Hemşirelik yüksekokulu öğrencilerinin klinik öğrenme iklimi algılarının akademik başarıya etkisinin değerlendirilmesi. file:///C:/Users/user/Downloads/409664%20(3).pdf
  • 3. Roff S, McAleer S. What is educational climate? Med Teach. 2001;23(4):333-334.
  • 4. Yılmaz Demiral N. Mezuniyet sonrası tıp eğitiminde: Öğrenme ortamı ve öğrenme iklimi. Türkiye Klinikleri J Med Educ-Special Topics 2016;1:1-7.
  • 5. Yilmaz ND, Velipasaoglu S, Ozan S, Basusta BU, Midik O, Mamakli S, Karaoglu N, Tengiz F, Durak Hİ, Sahin H. A multicenter study : how do medical students perceive clinical learning climate? Med Educ Online. 2016;21:30846.
  • 6. Kara CO. (2016) Tıp Fakültesi Klinik Eğitiminde “Ters Yüz Sınıf Modeli” kullanılabilir mi? Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi, Antalya. 7. Kara CO. Ters yüz sınıf Tıp Eğitimi Dünyası 15;12-26, 2016.
  • 8. Baris Sezer &Ece Abay. Looking at the Impact of the Flipped Classroom Model in Medical Education. Scand J Educ Research 2018 (in press)
  • 9. Kara CO. Ters yüz sınıf Toraks Cerrahisi Bülteni 2015; 9: 224-8
  • 10. Karim J, Al-Halabi B, Marwan Y, Sadeq H, Dawas A, Al-Abdulrazzaq D. The educational environment of the undergraduate medical curriculum at Kuwait University. Adv Med Educ Pract. 2015 ;6:297-303.
  • 11. Dolmans DH, Wolfhagen IH, Heineman E, Scherpbier AJ. Factors adversely affecting student learning in the clinical learning environment: a student perspective. Educ Health (Abingdon). 2008;21:32.
  • 12. Boor K, Scheele F, van der Vleuten CP, Teunissen PW, den Breejen EM, Scherpbier AJ. How undergraduate clinical learning climates differ: a multi-method case study. Med Educ. 2008; 42:1029-36.
  • 13. Kendall ML, Hesketh EA, Macpherson SG. The learning environment for junior doctor training--what hinders, what helps. Med Teach. 2005;27:619-24.
  • 14. Daloğlu M, Şenol Y. Multiprofesyonel Eğitim: Avantajlar, Zorluklar ve Program Geliştirme Önerileri. Tıp Eğitimi Dünyası 2018; 17: 5-12.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Health Care Administration
Journal Section Original Article
Authors

Cüneyt Orhan Kara 0000-0003-2219-4283

Erol Gürpınar This is me

Publication Date December 31, 2018
Submission Date June 11, 2018
Published in Issue Year 2018

Cite

Vancouver Kara CO, Gürpınar E. Ters Yüz Sınıf Uygulamasında Klinik Öğrenme İkliminin Değerlendirilmesi. TED. 2018;17(53):24-40.