Research Article
BibTex RIS Cite

İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN ETKİLİLİĞİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME

Year 2016, Volume: 5 Issue: 4, 0 - 0, 15.12.2016

Abstract

Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının ilk okuma yazma
öğretiminde bilgisayar destekli öğretim yönteminin etkililiği üzerine bir
değerlendirme yapmaktır. Çalışmada zayıf deneysel desenlerden statik grup
karşılaştırma deseni kullanılmıştır. Çalışma, uygun örnekleme yöntemi ile
seçilen, Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Ana
Bilim Dalında öğrenim gören 60 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Toplam 7
hafta süren eğitimler kapsamında elde edilen gözlem kayıtları ve araştırmacı
tarafından geliştirilen ilk okuma yazma değerlendirme formu, veri toplama
araçları olarak kullanılmıştır. Çalışma sonucu elde edilen nitel verilerin
analizinde ise, doküman analizi tekniği ile nitel değişkenler arasındaki
ilişkinin anlamlılığı için kay-kare testi kullanılmıştır. Yapılan analizler
sonucu, öğretmen adaylarının ilk okuma yazma öğretimleri açısından
bilgisayar destekli öğretim ile geleneksel öğretim yöntemleri arasında anlamlı
farklılıkların olduğu tespit edilmiştir.

References

  • YILDIZ, S. (2009). İlk Okuma Yazma Öğretiminde Çoklu Uygulamaların Etkililiği.
  • Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal
  • Bilimler Enstitüsü.
Year 2016, Volume: 5 Issue: 4, 0 - 0, 15.12.2016

Abstract

References

  • YILDIZ, S. (2009). İlk Okuma Yazma Öğretiminde Çoklu Uygulamaların Etkililiği.
  • Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal
  • Bilimler Enstitüsü.
There are 3 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Esra Nur Tiryaki This is me

Publication Date December 15, 2016
Submission Date January 2, 2017
Acceptance Date January 2, 2017
Published in Issue Year 2016 Volume: 5 Issue: 4

Cite

APA Tiryaki, E. N. (2016). İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN ETKİLİLİĞİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 5(4).

27712  27714 27715