Bu
araştırmada; 2017 yılında yenilenen ve 2018 yılında güncellenen, 2017-2018
eğitim-öğretim yılında 1. ve 5. sınıflarda, 2018-2019 eğitim-öğretim yılından
itibaren isetüm kademelerde (1-8. sınıflar) uygulamaya konulanTürkçe Dersi
Öğretim Programı’na ilişkin Türkçe öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesi
amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Giresun ili merkez ilçede
ortaokullarda görev yapan ve yenilenen Türkçe Dersi Öğretim Programı’nı 5.
sınıflarda uygulayan 8 Türkçe öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmanın verileri
araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile
öğretmenlerden toplanmış ve elde edilen veriler, betimsel analiz yöntemiyle
çözümlenmiş ve alt problemler ölçüt alınarak maddeler hâlinde yorumlanmıştır.
Araştırmanın sonuçlarına göre öğretmenler; programda yer alan temaları, metin
tür ve çeşitliliğini, değer ve yetkinlikleri, kazanım sayıları ve nitelikleri,
ölçme ve değerlendirme yaklaşımındaki değişimi, öğrenci ders kitabı ve çalışma
kitabının birleştirilmesini olumlu karşılamışlardır. Ayrıca yenilenen
programın, önceki programa göre daha sade ve anlaşılır olduğunu ifade
etmişlerdir. Bununla birlikte bazı öğretmenler; dil bilgisi ve imla konularının
sınıflara göre dağılımının yeniden ele alınması gerektiğini belirtmişlerdir.
Yine öğretmenlerin neredeyse tamamı, öğretmen kılavuz kitaplarının
kaldırılmaması gerektiğini ifade etmişlerdir. Araştırmanın sonuçları
doğrultusunda; ders kitaplarına tema seçiminin yalnızca yayınevlerine
bırakılmaması gerektiği, dil bilgisi ve imla konularının sınıflara göre
dağılımının yeniden gözden geçirilmesi gerektiği, programın verimli bir şekilde
uygulanabilmesi noktasında programın öğretmenlere iyi bir şekilde tanıtılması
ve tüm yönleriyle kavratılması gerektiği ve program, diğer sınıf seviyelerinde
uygulandıkça programın etkinliğinin daha geniş çalışma gruplarıyla
değerlendirildiği araştırmaların yapılabileceği düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2018 |
Submission Date | January 10, 2019 |
Acceptance Date | January 10, 2019 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 4 |