Bu
çalışmanın amacı, üstün yetenekli öğrencilerin eğitiminde, masalların drama
yöntemiyle Türkçe dersinde kullanımının derse olan etkisini araştırmaktır. Araştırma
eylem araştırması modelinde yürütülmüştür. Araştırma Bilim ve Sanat merkezinde
6. sınıfta öğrenim gören 15 öğrenciyle yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak
Türkçe Tutum Ölçeği, araştırmacı günlüğü, öğrenci günlüğü ve odak grup
görüşmesi kullanılmıştır. Veriler Nvivo 11 nitel veri analiz programıyla analiz
edilmiştir. Veriler okunarak kodlamalar yapılmış, bu kodlar kategorize edilmiş
ve temalar oluşturulmuştur. Nicel verilerden elde edilen ön test ve son test
sonuçları Wilcoxon işaretli sıralar testiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; ön test ve son test
verileri arasında anlamlı bir farklılık olduğu, masalların drama yöntemi ile
işlenmesinin öğrencilerde yüksek motivasyon sağladığı, uygulama öncesi Türkçe
dersinin öğrencilerde düşük motivasyona sebep olduğu, uygulamaya yönelik pozitif
değerlendirmeler yapıldığı, öğrenmeyi ve öğrenme ortamını olumlu yönde
etkilediği, kişisel gelişimi desteklediği, ders sürecini olumlu yönde
etkilediği görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2018 |
Submission Date | January 10, 2019 |
Acceptance Date | January 10, 2019 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 4 |