Ses, modern Türk şairleri tarafından birçok maddi
husus dikkate alınarak kullanılmıştır. Bu kullanım çoğu kere vezin, kafiye,
redif gibi sesi birebir duyuran şiir terimleri ile yapıldığı gibi türkülerin,
şeklin verdiği durakların, siyasi hususların, Osmanlı şiirinin, ağızların, şiir
akımının özelliğinin, ağıtların, nidanın, amacın, zihnin biriktirdiklerinin ve
hatıraların nahif etkisinin bünyeye sirayeti ile tonun şekillenmesi sonucu tını
olarak da meydana gelebilmektedir. Bu ortaya çıkış ele alınan şiirlerde öteden
beri kullanılagelen materyaller sonucu yapılabildiği ve şairin özel
kullanımları sonucu kendini okuyucunun kulağına duyurabildiği gibi zihnindeki
çağrışımları da harekete geçirdiği görülmektedir. Bu harekete geçiriş
çocukluktan bu yana bireyin yaşantıları sonucu edindiği tecrübelerin zihninde
yerleşmesi sonucu olduğu için devamlılığı olan sesi meydana getirmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 3, 2019 |
Submission Date | April 17, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 8 Issue: 3 |