Bu araştırmanın amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının
lisans eğitimleri sırasında aldıkları ‘Anlama Teknikleri II: Dinleme Eğitimi’
dersine ilişkin görüşlerini tespit etmektir. Araştırmada tarama yöntemi
kullanılmıştır. Çalışma grubunu Trabzon Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi
Türkçe Eğitimi bölümünde öğrenim gören 24 öğretmen adayı oluşturmaktadır.
Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından hazırlanan ve yedi sorudan oluşan
yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik
analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, Türkçe öğretmeni
adaylarının büyük bir kısmının derslerde teorik bilgiden ziyade meslek
yaşamlarında ihtiyaç duyacakları örnek uygulamaların ağırlıkta olmasını
istediği ortaya çıkmıştır. Adayların çoğu dinlemeye yönelik teorik açıdan
kendilerini oldukça yeterli bulmaktadır ancak öğretmenlik sürecinde yapacakları
uygulamalar konusunda endişelerinin olduğu belirlenmiştir. Özellikle son sınıf
öğrencileri staj tecrübelerinden kaynaklı olarak kendilerinin uygulama
konusunda problem yaşadıklarını ve bu nedenle bu dersin mutlaka uygulama
ağırlıklı olması gerektiğini ifade ettikleri tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 3, 2019 |
Submission Date | May 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 8 Issue: 3 |