Bu araştırmanın temel amacı, Sivas’ta öğrenim görmekte olan Kazakistanlı öğrencilerin Sivas’ın kültür turizmine yönelik bakış açılarının incelenmesidir. Çalışma kapsamında, öğrencilerin Sivas’ın kültürel miras unsurlarını nasıl algıladıkları, bu unsurları ne ölçüde deneyimledikleri ve kültürel turizme dair tutumlarının nasıl şekillendiği analiz edilmiştir. Bu doğrultuda Sivas’ta öğrenim gören 10 Kazakistanlı öğrenciden mülakat tekniği ile veriler elde edilmiştir. Bulgular, katılımcıların Sivas’ı özellikle tarihî yapıları, otantik Anadolu yaşamı ve geleneksel mutfağıyla cazip bulduklarını ancak yabancı dilde bilgilendirme eksikliği, ulaşım güçlükleri ve tanıtım yetersizliği yüzünden genel memnuniyetin sınırlı kaldığını göstermiştir. Sivas’ta 4-6 yıl arası yaşayan öğrencilerin kültürel mirasa yönelik algılarının daha olumlu olduğu, cinsiyetin veya okudukları bölümün ise algıları anlamlı biçimde etkilemediği saptanmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda; Sivas’ın kültür turizminin geliştirebilmesi için çok dilli dijital rehberlik sistemlerinin kurulması, geleneksel sanat ve mutfak atölyelerinin yaygınlaştırılması, üniversite–yerel yönetim iş birliğiyle zengin bir kültürel etkinlik takvimi oluşturulması ve kültürel rotaların ulaşım entegrasyonunun güçlendirilecek stratejilerin geliştirilmesi gibi adımlar kritik öneme sahiptir. Böylece hem ziyaretçi memnuniyetinin hem de tekrar ziyaret etme niyetinin artırılması mümkün olacaktır.
The main purpose of this study is to examine the perspectives of Kazakh students studying in Sivas towards Sivas' cultural tourism. This study examined how students perceive the cultural heritage elements of Sivas, to what extent they experience these elements and how their attitudes towards cultural tourism are shaped. In this direction, data were obtained from 10 Kazakh students studying in Sivas through interview technique. The findings showed that the participants found Sivas especially attractive with its historical buildings, authentic Anatolian life and traditional cuisine, but overall satisfaction remained limited due to lack of information in foreign languages, transportation difficulties and lack of promotion. It was found that students who lived in Sivas for 4-6 years had more positive perceptions of cultural heritage, while gender or the department they studied did not significantly affect their perceptions. Based on the results obtained; steps such as the establishment of multilingual digital guidance systems, the dissemination of traditional art and cuisine workshops, the creation of a rich cultural event calendar in cooperation with the university-local administration, and the development of strategies to strengthen the transportation integration of cultural routes are critical for the development of Sivas' cultural tourism. In this way, it will be possible to increase both visitor satisfaction and the intention to visit again.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 14, 2025 |
Submission Date | June 25, 2025 |
Acceptance Date | September 17, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 6 Issue: 3 |