Examination of individual’s own attitudes and perceptions is made possible by determining awareness levels. Awareness gives clues about how to behave in the future and what can be accomplished. The purpose of this research is measure the effect of demographic variables on organic chemistry education awareness of students. In order to measure the students' awareness of organic chemistry education, a scale was created by conducting expert opinions and literature research. The scale consists of 11 items and 3 sub-dimensions. The reliability and validity analysis of the organic chemistry awareness scale were conducted. The reliability coefficient of the scale was 0.811, the reliability coefficient of the organic chemistry was 0.775, the futureproof reliability coefficient of organic chemistry education was 0.724, and the reliability and reliability coefficient of the organic chemistry education was found to be 0.810. In addition, the gender of the students and their relationship with the types of learning were also examined.
Bireyin kendine has
tutum ve algılarının incelenmesi farkındalık düzeylerinin tespit edilmesi ile
mümkün olmaktadır. Farkındalık, gelecekte nasıl davranılacağı, nelerin
gerçekleştirilebileceği hakkında ip uçları verir. Bu araştırmanın amacını;
öğrencilerin demografik değişkenlerinin organik kimya eğitimi farkındalıklarına
etkisini ölçmek oluşturmaktadır.
Öğrencilerin organik kimya eğitimi farkındalıklarını ölçmek için uzman
görüşleri ve literatür araştırması yapılarak ölçek oluşturulmuştur. Ölçek 11
madde ve 3 alt boyuttan oluşmaktadır. Organik kimya farkındalığı ölçeğine
ilişkin geçerlik ve güvenilirlik analizleri yapılmıştır. Ölçeğin güvenirlik
katsayısı 0,811, organik kimya eğitim memnuniyeti alt boyutu güvenirlik katsayısı 0,755,
organik kimya eğitiminin geleceğe dönüklüğü güvenirlik katsayısı 0,724, organik kimya eğitiminin uygulamaya
dönüklüğü güvenirlik katsayısı 0,810
olarak bulunmuştur. Ayrıca öğrencilerin cinsiyetleri ve öğrenim türleri ile
olan ilişkisi de incelenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 6 |