Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmen adaylarının Montessori yaklaşım temelli STEM etkinliklerine ilişkin görüşlerini tespit etmektir. Çalışmada 2017-2018 eğitim öğretim yılının güz döneminde bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesi okul öncesi öğretmenliği 3. sınıfta öğrenim görmekte 50 öğretmen adayına eğitimler verilerek aralarından 15 kişi ile mülakat gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması desenlerinden programın etkilerine dayalı durum çalışmaları deseni kullanılmıştır. Çalışmada araştırmacı tarafından geliştirilen nitel veri aracı olarak “Montessori yaklaşım temelli STEM uygulamaları Görüşme Formu” kullanılmıştır. Nitel veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Veri analizleri sonucunda, Montessori yaklaşım temelli STEM uygulamalarına yönelik öğretmen adaylarının olumlu görüşe sahip oldukları, bu uygulamaları ilerde derslerinde kullanmayı düşündükleri tespit edilmiştir. Ayrıca, bu uygulamaların öğretmen adaylarının bilişsel ve psiko-motor birçok özelliğini geliştirdiği de görülmektedir. Öğretmen adaylarının günlük yaşamlarındaki fene ve teknolojiye karşı bakış açılarında değişiklerde meydana gelmiştir.
The aim of this study is to determine the pre-school teachers' opinions about Montessori approach based STEM activities. In the study, during the fall semester of the 2017-2018 academic year, the education faculty of a state university pre-school teacher studied at the 3rd grade and 50 teachers were trained and 15 people were interviewed. In the research, case studies pattern based on the effects of the program, one of the qualitative research methods, was used. “Montessori approach based STEM applications Interview Form” was used as a qualitative data tool developed by the researcher in the study. Qualitative data were analyzed using content analysis method. As a result of data analysis, it was determined that pre-service teachers about Montessori approach based STEM applications have a positive opinion and they intend to use these applications in their lessons in the future. In addition, it is seen that these practices improve the cognitive and psycho-motor features of prospective teachers. It has been changed in the perspective of preservice teachers towards science and technology in their daily lives.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 30, 2020 |
Submission Date | October 22, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 11 Issue: 3 |