Bu çalışmanın amacı, Antalya’da 11. si düzenlenen Masterlar Atatürk Bahar Turnuvası kapsamında Sueno Beach Side Otel’de spor turizm faaliyetlerine katılan yerli turistlerin algıladıkları spor hizmet kalitesinin, duygusal değer ve müşteri genel tatmini aracılığı ile davranışsal niyetler üzerindeki etkisini doğrudan ve dolaylı olarak incelemektir. Verileri toplamak için kullanılan anket formu ilgili yazına göre tasarlanmıştır. Toplam 407 tane anket formu amatör bir futbol turnuvası etkinliğinde yüz yüze görüşme yöntemi ile elde edilmiştir. Araştırmanın değişkenleri arasındaki ilişkiler Macro Process yardımıyla incelenmiştir. Analiz sonuçlarına göre spor turizmi etkinliğine katılan turistlerin algıladığı spor hizmet kalitesi, duygusal değeri ve davranışsal niyetleri olumlu şekilde etkilemektedir. Diğer taraftan spor hizmet kalitesinin, müşteri genel tatminini; duygusal değerin ise davranışsal niyetleri olumlu şekilde etkilemediği ortaya çıkmıştır. Mevcut araştırma sonuçları, otel yöneticilerine bazı yararlı bilgiler sağlamaktadır. Yöneticiler müşteri tatminini ve müşteri niyetini tahmin etmede hizmet kalitesinin önemine ve müşterilerle otel arasında kurulacak sadakat ilişkisinde, duygusal değer unsurlarına daha fazla dikkat etmelidirler. Böylece müşteri tatmini ve talebi artarken, müşteri şikâyetlerinde azalma görülmesi muhtemeldir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 19, 2022 |
Submission Date | August 2, 2022 |
Acceptance Date | October 12, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 9 Issue: 2 |