In this study, the environmental behaviors of individuals visiting Bolu Yedigöller National Park were investigated by using the theory of green purchasing behavior (YSDT). Within the scope of the purpose of the study, data were collected from 231 participants with a questionnaire using the convenience sampling method. Structural equation modeling was used in Smart PLS statistical program for data analysis in the study. According to the research results, environmental value to ecological worldview, ecological worldview to awareness of consequences, awareness of consequences to ascription of responsibility, ascription of responsibility to personal norm, personal norm to green purchase behavior affect positively. Also the image of green purchase to awareness of consequences and attitude towards green purchase, awareness of consequences to attitude towards green purchase, attitude towards green purchase to personal norm, social norm to personal norm and past frequency of behavior to attitude towards green purchase affect positively. In summary, all variables in the theory of green purchase behavior affect the dependent variables positively. YSDT explains 73% of the green purchase behavior of individuals visiting Bolu Yedigöller National Park.
The theory of green purchase behavior ecorecreation recreation tourism Yedigöller
Bu araştırmada Bolu Yedigöller Milli Parkı’nı ziyaret eden bireylerin yeşil satın alma davranış teorisi (YSDT) kullanılarak çevreci davranışları incelenmiştir. Araştırmanın amacı kapsamında 231 katılımcıdan anket formu ile kolayda örneklem metodu kullanılarak veri toplanmıştır. Araştırmada veri analizi için Smart PLS istatistik programında yapısal eşitlik modellemesi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, çevresel değer; ekolojik dünya görüşünü, ekolojik dünya görüşü; sonuçların farkındalığını, sonuçların farkındalığı; sorumluluk yüklemeyi, sorumluluk yükleme; kişisel normu, kişisel norm; yeşil satın alma davranışını olumlu yönde etkilemektedir. Ayrıca yeşil satın alma imajı; sonuçların farkındalığı ve yeşil satın almaya karşı tutumu, sonuçların farkındalığı; yeşil satın almaya karşı tutumu, yeşil satın almaya karşı tutum; kişisel normu, sosyal norm; kişisel normu ve geçmiş davranış sıklığı; yeşil satın almaya karşı tutumu, olumlu yönde etkilemektedir. Özet olarak yeşil satın alma davranış teorisinde yer alan tüm değişkenler bağımlı değişkenleri olumlu yönde etkilemektedir. YSDT, Bolu Yedigöller Milli Parkı’nı ziyaret eden bireylerin yeşil satın alma davranışlarının %73’ünü açıklamaktadır.
Yeşil satın alma davranış teorisi Ekorekreasyon Rekreasyon Turizm Yedigöller
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Çevre ve Kültür, Psikolojide Davranış-Kişilik Değerlendirmesi, Sosyal Psikoloji |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 24 Aralık 2020 |
Kabul Tarihi | 30 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 2 |
Tourism and Recreation tarafından yayınlanan eserler Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Lisence ile lisanslanmaktadır.