Türkçe Dersi Öğretim Programında yer alan temel dil becerilerinden
biri de dinleme becerisidir. Programda, bu becerinin öğrencilere kazandırılması
amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda, öğretmenlerin dinleme becerisinin
gelişimine yönelik uygulamaları önemli işlevler görmekte ve büyük önem
taşımaktadır. Bu sebeple araştırmanın temelini öğretmenlerin uygulamaları
oluşturmaktadır. Araştırmanın amacı; Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde görev
yapan Türkçe öğretmenlerinin, dinleme becerisinin gelişim durumu üzerine
uygulamalarıyla ilgili görüşlerini alarak; süreçle ilgili genel görünümü ortaya
koymaktır. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımı tercih edilmiştir.
Araştırmanın çalışma grubunu Kayseri merkez ilçelerde görevli öğretmenler
arasından rastgele seçilmiştir. Veriler nitel veri toplama yöntemlerinden
görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Katılımcılara yarı yapılandırılmış görüşme
formları uygulanmış, elde edilen veriler kodlanarak temalandırılmış ve
yorumlanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 3 |